۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۳۸۲۰۴
امام جمعه شلمزار:

ساده زيستي رمز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران است

امام جمعه شلمزار در آستانه فرارسيدن ايام الله دهه فجر خواستار فعاليت ستادهاي دهه فجر و تبيين دستآوردهاي انقلاب اسلامي ايران براي مردم ايران و جهان شد.
ساده زيستي رمز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار حجت الاسلام زماني در خطبه اول نماز جمعه شلمزار با مذموم شمردن سوء ظن مومنان نسبت به يکديگر و بيان اين نکته که سوء ظن از گناهان کبيره است گفت: بايد در زندگي و در اجتماع نسبت به مردم حسن ظن داشته باشيم و با شنيدن هر سخن که صحت و سقم آن هم براي ما مشخص نيست در مورد مردم قضاوت کنيم.

امام جمعه شلمزار گفت: پيامبر اکرم صلوات الله عليه و آله مي فرمايد: بدترين انسان ها کساني هستند که سخن چيني مي کنند و ميانه انسان ها را بهم مي زنند و اختلاف ايجاد مي کنند.

حجت الاسلام زماني در ادامه افزود: همانگونه که ريختن به ناحق خون انسان ها حرام است به همان اندازه غيبت کردن و بردن آبروي مومنان و انسان ها نيز حرام است و در همه ي اديان الهي اين مساله امري ناپسند است و از آن نهي شده است.

خطيب جمعه شلمزار در خطبه دوم شلمزار با اشاره به اهميت نماز جمعه و ثواب شرکت در نماز جمعه و اثرات آن که کمترينش ايجاد همبستگي و اتحاد جامعه مسلمانان است از اهالي شهرستان کيار دعوت کرد در نماز جمعه شلمزار حضوري گسترده داشته باشند.

وی  با اشاره به نزديک شدن ايام الله دهه فجر گفت: امام خميني رضوان الله تعالي عليه رمز ماندگاري انقلاب اسلامي ايران را ساده زيستي و توجه به مردم عنوان نموده است و با توجه به فرارسيدن سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران لازم است مسئولان اين توصيه و فرمان بنيانگزار انقلاب اسلامي ايران را سرلوحه کارهايشان قرار دهند.

امام جمعه شلمزار با تاکيد بر فعال شدن ستادهاي بزرگداشت ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي ايران در شهر ها و روستاهاي شهرستان کيار خواستار تبيين دستآوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي آحاد مردم شد.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني در ايران آغاز شد و با پيروزي اين انقلاب که از رهبري صالح و حمايت مردم برخوردار بود الگوي استکبار ستيزي براي مردم جهان خصوصا مظلومان ايجاد شد تا اکنون شاهد بيداري اسلامي در کشورهاي مسلمان باشيم.

حجت الاسلام زماني در ادامه به مهمترين مناسبت هاي هفته اشاره کرد و گفت: ۶بهمن سالروز پيمان ننگين کمپ ديويد بين مصر و اسرائيل است. اين پيمان باعث شد اسرائيل به عنوان يک کشور رسميت يابد و مسلمانان فلسطين سرزمين هاي اجدادي خود را از دست بدهند و متاسفانه اکنون عربستان و رهبرانش در حال ايفاي نقش مصر و قدرت دادن به اسرائيل هستند.

وي به آغاز ايام فاطميه نيز اشاره کرد و گفت: بزرگداشت و احترام ايام شهادت حضرت زهراي اطهر نيز لازم است در اين ايام صورت گيرد و هيات مذهبي برنامه ريزي ويژه اي در اين راستا انجام دهند.

خطيب جمعه شلمزار در پايان به آغاز هفته تغذيه سالم اشاره کرد و گفت: غذا به عنوان يکي از مهمترين موضوعات زندگي است و بايد غذايمان آنگونه باشد که دين و شرع حکم کرده است و لازم است غذايي که ميخوريم حلال و طيب و مفيد و سودمند برايمان باشد.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۶:۵۲

29 Dec 2019