۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۸۱۶۲
به بهانه روز پرستار

اجراي تعرفه پرستاري مهمترين مطالبه پرستاران/شيفت شب عبادت است

يکي از پرستاران شهرستان بروجن که اجراي تعرفه پرستاري را مهمترين مطالبه پرستاران مي داند مي گويد برخي از پرستاران هستند که به خاطر عدم جذب نيرو مجبور به کار در استان هاي همجوار مي شوند.
اجراي تعرفه پرستاري مهمترين مطالبه پرستاران/شيفت شب عبادت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، نسرين احمدي يکي از پرستاران شهرستان بروجن که پرستاري را در واقع شغل نه بلکه عشق مي داند مي گويد از زمان کودکي علاقمند کارهاي بيمارستاني و رسيدگي و کمک به نيازمندان و بيماران بودم.

در نگاه وي مهمترين خصوصيت يک پرستار داشتن وجدان کاري است و اعتقاد دارد سختي و مشکلات برون پرستاري نبايد هيچ دخالتي در امور پرستاري داشته باشد.

احمدي صبر، دلسوزي، اخلاق خوب داشتن و احساس مسئوليت را خصوصيت هاي يک پرستار نمونه مي داند و مي گويد: يک پرستار بايد هنر مديريت و ارتباط داشته باشد چرا که بيماران از اقشار و سنين مختلف هستند و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند به همين دليل يک پرستار بايد بتواند بيماران را خوب درک کند.

وي در مورد شيفت هاي کاري پرستاران گفت: براي پرستار خستگي در تمام شيفت هاي صبح، عصر و شب وجود دارد برخي مواقع نيز بيشتر از آنچه لازم است وقت صرف بيمار مي شود اما برخورد بد همراه بيمار خستگي را بر تن پرستار باقي مي گذارد.

شيفت شب عبادت است/پرستاران از حضرت زينب (س) الگو بگيرند

اين پرستار مي گويد: شيفت شب عبادت است و پرستاران بايد از حضرت زينب (س) الگو بگيرند چراکه تمام ويژگي‌‌هاي حضرت زينب (س) براي ما الگو است.

وي در پاسخ به اين سوال که در شغل پرستاري با چه مشکلاتي مواجه هستيد؟ گفت: شيفت هاي زياد و فشرده، کار زياد درآمد کم، نارضايتي برخي بيماران و همراهانشان که پرستار را مسئول مشکلات مي دانند و کمبود نيروي پرستار که در حال حاضر مهمترين مشکل است و اميدوارم هر چه سريع تر حل شود.

احمدي از مرحم نهادن بر آلام بيماران احساس رضايت مي کند و مي گويد با وجود مشکلات زياد کاري وقتي يک بيمار با رضايت خاطر و با کسب بهبودي مرخص مي شود براي ما ارزش بالايي دارد.

اجراي تعرفه پرستاري مهمترين مطالبه پرستاران

وي درخواست خود از مسئولين را اين گونه مطرح کرد: رسيدگي به مشکلات پرستاران از جمله مطالبات معوقه، شروع به کار هر چه سريع تر بيمارستان جديد بروجن و جذب نيروي انساني بيشتر براي جبران کمبود نيرو چرا که برخي از پرستاران شهرستان بروجن هستند که به خاطر عدم جذب نيرو مجبور به کار در استان هاي همجوار مي شوند.

اين پرستار در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار کلار "مهمترين مطالبات پرستاران چيست؟" گفت: اجراي تعرفه پرستاري مهمترين مطالبه پرستاران است؛ قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري در سال ۸۶ توسط نمايندگان مجلس به تصويب رسيد اما تاکنون اجرايي نشده است.

وي در توضيح تعرفه خدمات پرستاري گفت: طبق اين قانون با ارزش گذاري تمامي خدمات پرستاري مشخص مي شود که هر فرد با چه حجمي از کار و با چه ارزشي را انجام داده است و در نهايت ميزان پرداختي آن مشخص مي شود.

احمدي گفت: توصيه من به کساني که ميخواهند وارد کار پرستاري شوند اين است که اول بايد به اين رشته علاقه داشته باشند و با ديد مثبت به اين شغل نگاه کنند؛ اين رشته شايد در نگاه اول سخت به نظر برسد ولي اگر صبور باشند از کارشان لذت خواهند برد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۲:۱۱

27 Dec 2019