۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۸۱۳۰
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان:

عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد انديشه‌ها بود

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان گفت: عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد انديشه ها و پيدايش فرق و مذاهب مختلف بود و برخورد مسلمين با آرا و عقايد اهل کتاب و دانشمندان يونان، شبهات گوناگوني بوجود آورده بود.
عصر امام صادق (ع)، عصر برخورد انديشه‌ها بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ بيش از پنجاه نفر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي در کارگاه آموزشي يک روزه با معارف امام صادق (ع) آشنا شدند.

در اين کارگاه آموزشي که با همکاري معاونت دانشجويي و فرهنگي و دفتر مطالعات و آموزش نيروي انساني دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد در تالار اجتماعات ساختمان اداري دانشگاه برگزار شد، حجت‌الاسلام اسماعيل رييسي به تبيين نقش امام صادق (ع) در معرفي جايگاه امامت و ولايت، معرفي شخصيت آن حضرت به عنوان الگوي جامع و کامل با تبيين ابعاد مختلف شخصيتي امام و تبيين نقش آن حضرت در شاگردپروري و گسترش مذهب تشيع، ترويج سيره و فضايل اهل بيت، دانش افزايي معارف امام صادق (ع) و تقويت باورهاي ديني آحاد مردم، براي اساتید پرداخت.

حجت الاسلام رييسي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري در اين دوره آموزشي گفت: عصر امام، عصر برخورد انديشه ها و پيدايش فرق و مذاهب مختلف بود و برخورد مسلمين با آرا و عقايد اهل کتاب و دانشمندان يونان، شبهات گوناگوني بوجود آورده بود.

وي افزود: فرقه هاي معتزله، جبريه، غلات، زنادفه، مشبهه، متصوفه، مجسمه و تناسخيه هرکدام عقايد خود را ترويج مي کردند.

حجت الاسلام رييسي اظهار داشت: امام ششم با توجه به فرصت مناسب سياسي آن روز و با ملاحظه نياز شديد جامعه، دنباله نهضت علمي و فرهنگي امام پنجم را گرفت و حوزه وسيعي از علوم و دانشگاه بزرگي به وجود آورد و در رشته هاي علوم عقلي و نقلي، شاگردان بزرگ و برجسته اي تربيت کرد که تعداد آنها را بالغ بر ۴ هزار نفر نوشته اند که هر کدام از آنها، شخصيت هاي بزرگ علمي و چهره هاي درخشان بودند که خدمات بزرگ انجام دادند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري تصريح کرد: عصر امام ششم منحصر به فرد بوده و شرايط اجتماعي و فرهنگي عصر آن حضرت در زمان هيچ يک از امامان وجود نداشته است. همچنين عصر امام، عصر جنبش فکري و فرهنگي بود و در آن زمان شور و شوق علمي بي سابقه در جامعه اسلامي بوجود آمد و علوم مختلف اسلامي و طبيعي مثل طب، نجوم و رياضيات پديد آمد.

انتهاي پيام1026ج /۹۲۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۲:۵۹

30 Dec 2019