۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۸۰۴۹
در شهرستان سامان/

دومين همايش خيرين مدرسه ساز برگزار شد

فرماندار شهرستان سامان با بيان اينکه دومين همايش خيرين مدرسه ساز در شهرستان سامان برگزار شد ، بيان داشت: مولفه هاي مدرسه سازي، مدرسه ياري و مدرسه داري در شهرستان سامان نهادينه شده است.
دومين همايش خيرين مدرسه ساز  برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، دومين همايش خيرين مدرسه ساز در شهرستان سامان با رويکرد مشارکت حداکثري خيرين و خانواده ها در ساخت مدرسه براي رفع مشکلات فضاي آموزشي مدارس شهرستان با حضور مسئولين شهرستاني, استاني خيرين و فرهنگيان در دبيرستان نجمه بر گزار شد .

فرماندار شهرستان سامان در اين همايش با بيان اينکه مولفه هاي مدرسه سازي، مدرسه ياري و مدرسه داري در استان و شهرستان نهادينه شده است، بيان داشت: از دير باز توسط مردم نيک انديش و خير انديش احداث مدرسه و تجهيز مدرسه و تامين هزينه هاي جاري مدرسه در شهرستان ها صورت گرفته است.

سعيد صالحي اردلي با اشاره بر اينکه در شهرستان سامان در پرداخت تجيهز مدارس کمک هاي خوبي شده است ، اذعان داشت: در سال هاي جاري توزيع و تقسيم بودجه کميته برنامه ريزي با خود شهرستان سامان است.

اعتبارات شهرستان براي ساخت مدارس در شهرستان سامان صفر است

وي با بيان اينکه اعتبارات شهرستان سامان براي ساخت مدرسه جديد در حال حاضر صفر است، بيان داشت: دليل اين امر اين است که شهرستان سامان ۸۷ آموزشگاه دارد و تراکم دانش آموز در سامان بيشتر از روستا ها است.

صالحي با بيان اينکه اغلب دانش آموزان روستا هاي نزديک شهر سامان در مدارس شهر سامان به دلايلي در حال تحصيل هستند ، بيان داشت: مديريت برنامه ريزي با توجه يه شاخص ها اعتبار براي ساخت مدارس براي شهرستان در نظر مي گيرد و تحصيل شش هزار دانش آموز در ۸۷ آموزشگاه شاخص مديريت برنامه ريزي است که اين شهرستان با توجه به شاخص ها نياز به اعتبار ساخت مدرسه را ندارد.

فرماندار با اشاره به اينکه بايد از مشارکت مردمي و مشارکت خيرين در راستاي جلب اعتبارات براي ساخت مدارس صورت گيرد، ابراز کرد: بايد از ظرفيت ها و قابليت هاي استفاده و از سرمايه ها که در اختيار داريم به نحو احسنت استفاده کنيم .

مشارکت هاي مردمي در راستاي کمک به مدارس شهرستان ۶۹۲ ميليون تومان بوده است.

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان در اين همايش با بيان اينکه برنامه ريزي خيرين مدرسه ساز دستورالعمل امسال ده نفر از خيرين يک کلاس در شهرستان احداث کنند، بيان داشت: اولويت هاي مدرسه را از روستا شروع کنيم و کار نهادينه در بين مردم داشته باشيم که فرهنگ سازي را داشته باشيم .

محمد دهقاني بيان داشت: تاکنون ۶۹۲ ميليون تومان به مدارس شهرستان سامان کمک شده است که تمامي هزينه هاي جاري مدارس تجهيز مدارس از از مشارکت هاي مردمي صورت گرفته است.

دهقاني بيان داشت: با توجه به آموزه هاي ديني در رابطه با فرهنگ مشارکتهاي مردمي يکي از مسائل تاثيرگذار براي رفع اين گونه مشکلات و برون رفت از شرايط ايجاد شده در فضاهاي آموزشي تشکيل مجامع خيري است

وي بيان داشت: درسالهاي گذشته درشهرستان سامان ۸۷ فضاي آموزشي توسط ده خير اين شهرستان بنا شده است.

دهقاني افزود: ما زماني مي توانيم دانش آموزان خوبي تربيت کنيم که زمينه هاي بهتر تحصيل کردن براي آنها فراهم باشد، زماني که مدرسه خوب براي آنها بسازيم و امکانات خوبي در اختيار ما باشد اين امر ميسر خواهد شد.

محمد دهقاني هدف از برگزاري اين جشنواره را تقدير و تشکر از خيرين مدرسه ساز و ارج نهادن به کار بزرگ آنها دانست که با دستان پر مهر و سخاوتمند خود گره از مشکلات مدارس شهرستان سامان مي گشايند ، تصريح کرد:آموزش و پرورش اين شهرستان در مقايسه با سال هاي قبل در همه حوزه‌ها تفاوت اساسي کرده است و با رويکردبه سند تحول بنيادين باافق ۱۴۰۴ مي توانيم دانش آموز وانسان موفق تري را تربيت کنيم به طوريکه امانتدار و صادق و ميهن دوست باشد و اين يکي از تاکيدات مقام معظم رهبري بوده و هست.

وي گفت: ما با چشم انداز سند تحول بنيادين به سوي مسيري حرکت مي کنيم که انسانها و دانش آموزان آن در جامعه تاثيرگذارتر باشند.

دهقاني عنوان کرد: اين را به آموزش و پرورش و همه والدين نويد مي‌دهيم که ما در سيستم آموزش و پرورش با دلسوزي تمام کار ميکنيم و انتظار داريم خروجي خوبي داشته باشيم، تا به حال هم با مقايسه درصد قبولي اين شهرستان نسبت به مناطق و شهرستانهاي ديگر اين امرمبرهن است که در رتبه و جايگاه خوبي هستيم.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۵:۲۸

27 Dec 2019