۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۷۸۸۲
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختیاری:

توليد۱۲۰هزار تن گندم در چهارمحال و بختياري در سال آينده

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختیاری، از پيش بيني توليد ۱۲۰هزار تن گندم درسال آينده دراستان ،خبر داد.
توليد۱۲۰هزار تن گندم در چهارمحال و بختياري در سال آينده
به گزارش جهانبین نیوز؛ حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ گفت: امسال ۱۰۹ هزار تن گندم در چهارمحال و بختياري توليد شد و در سال آينده با وجود کاهش سطح به دليل محدوديت منابع آبي با استفاده از ارقام مناسب و رعايت اصول فني توليد در سطح افزايش و پيش بيني مي شود در سال آينده توليد ۱۲۰ هزارتن گندم را داشته باشيم.

حميدرضا دانش، با اشاره به ۵۸۹۵۰ هکتار سطح زيرکشت ديم و آبي استان در سال جاري گفت: از اين ميزان ۳۶۱۰۰ هزار هکتار کشت ديم و مابقي کشت آبي است.

وي، بيان کرد: از اين ميزان کشت درسال جاري پيش بيني مي شود در سال آينده برداشت ۸۳ هزار تن مربوط به کشت آبي و ۳۷ هزار تن مربوط به ديم باشد.

همچنين، مدير زراعت سازمان جهادکشاورزي استان، گفت: ميهن، اوروم، پيشگام، پيشتاز، بک کراس روشن، از ارقام قديمي و ارقام حيدري، سيروان، پارسي انواع ارقام گندم آبي جديد مناسب هستند که پروتئين و گلوتن اين ارقام در حد استاندارد مي باشد و ارقام ديمي بالاي ۹۰درصد سرداري، و مابقي آذر ۲ و... مي باشد که در سال آينده از ارقام جديد مانند هما، باران، کراس سبلان، هشترود و صدرا جهت شناسايي سازگاري با اقليم استان استفاده خواهد شد با توجه به اينکه اين ارقام جديد نسبت به ارقام قديمي از لحاظ کيفيت گلوتن بالاتر مي باشند.

مهدوي، افزود: در حال حاضردو هزار و ۵۲۰ تن انواع کود شيميايي و دو هزار و ۷۰۰ تن بذر اصلاح شده ميان کشاورزان استان توزيع شده است.

وي با اشاره به اينکه، استان رتبه برتر کشور را در کاهش سن زدگي گندم داشته است، گفت: ميزان سن‌زدگي گندم در استان کم است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۴:۰۵

30 Jan 2020