۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۷۷۷۰
بصيرت، آگاهي و حرکت به موقع از شاخصه‌هاي شهيد درياقلي سوراني

يادواره «ناجي آبادان» در شهرستان بن برگزار مي‌شود

به مناسبت فرارسيدن سالروز شهادت ناجي آبادان و روز شهرستان بن ،يادواره شهداي روستاي يانچشمه روز پنج‌شنبه 7 دي ماه برگزار مي‌شود.
يادواره «ناجي آبادان» در شهرستان بن برگزار مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد اصغر موسوي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: شهرستان بن طي سال‌هاي دفاع مقدس و سالهاي گذشته تاکنون شاهد رشادت هاي بسياري از جوانان هم در دفاع از کشور و  حرم اهل بيت بوده است.

وي تاکيد کرد: شهدا راه را با شهادتشان به ما نشان دادند و ما امروز مانند ديروز نياز به راه و سيره شهدا داريم  ترديدهايي در زمان هشت سال دفاع مقدس بود هنوز وجود دارد و اين خط ترديد از ابتداي بعثت رسول تا به امروز و ادامه پيدا کرده است.

موسوي اظهار کرد: مهمترين ويژگي‌هاي شهدا بصيرت به معناي دشمن‌شناسي و عمل به موقع  است زيرا شهدا دشمن را شناختند و به موقع وارد ميدان شدند، اين شهدا بودند که نداي دشمن شناسي و مقابله را سردادند ليکن بايد گفت اگر امروز عظمت، استقلال و عزتي در ايران اسلامي وجود دارد، به برکت خون همين شهدا است.

وي ادامه داد: يادواره شهيد درياقلي سوراني ناجي آبادان و ۶۱ شهيد بخش شيدا هفت دي ماه در ‌سالن ورزشي يانچشمه مرکز بخش شيدا برگزار مي‌شود.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن  گفت: اين يادواره همزمان با روز شهرستان بن و  شهيد «درياقلي سوراني» به‌عنوان شهيد شاخص که به عنوان «ناجي آبادان» در کشور شناخته شده و اين برنامه، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ پنج شنبه هفتم دي ماه ۹۶ و با سخنراني آيت الله عليرضا اسلاميان نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري همراه خواهد بود.

گفتني است اين شهيد سرافراز يک اوراقچي ساده در آبادان بود که نهم آبان سال 1359 در حمله عراق به ايران، متوجه نفوذ غافلگيرانه عراقي ها از مسير رودخانه بهمنشير شد و مسافت 9 کيلومتري را از گورستانِ اتومبيل هاي فرسوده در کوي ذوالفقاري تا نيروهاي خودي در آبادان با دوچرخه و پياده پيمود و مردم و نيروهاي نظامي را از حمله عراقي ها آگاه کر

يانچشمه مرکز بخش شيدا در فاصله ۱۵ کيلومتر شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري واقع است.

انتنهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۱:۰۱

29 Dec 2019