کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با سالروز شهادت ناجي آبادان

بصيرت و دشمن شناسي،مهمترين عامل حرکت شهيد درياقلي سوراني/فتنه را بايد با بصيرت جواب داد

4 دی 1396 ساعت 13:22

بصيرت، آگاهي و طي کردن مسير درست از شاخص‌هاي اصلي شهدا بود که امروز بايد سرلوحه اقدامات مسوولان قرار گيرد، زيرا آن‌ها با نثار جان خويش امنيت را براي ما به ارمغان آوردند، بنابراين الگوبرداري از سيره شهدا براي مديران و مردم امري بسيار واجب و مهم است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ بصيرت، آگاهي و طي کردن مسير درست از شاخص‌هاي اصلي شهدا بود که امروز بايد سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گيرد، زيرا آن‌ها با نثار جان خويش امنيت را براي ما به ارمغان آوردند، بنابراين الگوبرداري از سيره شهدا براي مديران و مردم امري بسيار واجب و مهم است.

چهار نوع بصيرت در درون انسان موزد نياز مي باشد، ابتدا بصيرت اعتقادي است که مي‌بينيم در بازار اديان همه خود را حق مي‌دانند، بصيرت اخلاقي با شناخت عيوب خويشتن، بصيرت اجتماعي و بصيرت سياسي مي‌باشد.

تمام شهدا يک هدف مشترک در وصيتنامه‌‌هاي خود دنبال مي‌کردند و آن سفارش اکيد به حمايت و پشتيباني از ولايت فقيه بودند و  همگي پيرو امر ولايت فقيه بوده و از دستورات ايشان اطاعت کرده و حال ما بايد در اين راستا انقلابي ماندن، انقلابي فکر کردن و انقلابي عمل کردن را سرلوحه کار خويش قرا دهيم.

عبور از فتنه جز به مدد بصيرت ممکن نيست

بصيرت بايد چراغ راه همه ما در دنياي امروز باشد و عبور از جنگ نرم دشمن، تهاجم فرهنگي و فتنه و عبور از فتنه جز به مدد بصيرت ممکن نيست و شهداي دفاع مقدس و شهداي کنوني ما يعني شهداي مدافع حرم مظهر چنين بصيرتي هستند.

امروز جنس فتنه جنس بي‌صدا است و درصدد است به توان و ذهن مردم شک و ترديد بيندازد، نبايد فراموش‌ کرد که فتنه را بايد با بصيرت جواب داد چون در غير اين صورت نظام آسيب مي‌بيندواثر وجودي شهدا براي اين است‌که بدانيم فتنه پي‌درپي بوده و بدون شک حوادث سوريه و عراق از جنس فتنه است.

فتنه چون گردبادي است که خيلي‌ها در آن سقوط مي‌کنند و براي مقابله با آن بايد بصيرت داشت، چراکه جبهه مقابل با نام دين و مذهب وارد ميدان مي‌شود، همانند دوران اميرالمومنين (ع) و در بين مسلمانان شبهه ايجاد مي‌کردند، رهبر انقلاب نيز در بحث فتنه بسيار بر داشتن بصيرت تأکيد داشتند.

بصيرت و دشمن شناسي، مهمترين عامل حرکت شهيد درياقلي سوراني

يادآوري رشادت، از خودگذشتگي و فداکاري شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس يکي از بهترين روش‌ها و مؤثرترين راه‌هايي است که ما مي‌توانيم به جامعه اسلامي برسيم.

شهيد سرافراز درياقلي سوراني يک اوراقچي ساده در آبادان بود که نهم آبان سال 1359 در حمله عراق به ايران، متوجه نفوذ غافلگيرانه عراقي ها از مسير رودخانه بهمنشير شد و مسافت 9 کيلومتري را از گورستانِ اتومبيل هاي فرسوده در کوي ذوالفقاري تا نيروهاي خودي در آبادان با دوچرخه و پياده پيمود و مردم و نيروهاي نظامي را از حمله عراقي ها آگاه کرد.

درياقلي مثل خيلي هاي ديگر که از همه چيز براي اين آب و خاک گذشتند از همه چيز خود گذشت اين شهيد يک بار در زندگي و يک بار هم پس از شهادت به هنگام دفن دچار غربت بود و اين غربت بسيار جالب مي باشد، درياقلي فردي با بصيرت، شجاع، دلير، ديندار و وطن دوست بود.

صحبت هاي زيادي در مورد درياقلي مطرح شده اما مسئله اين است که چرا بايد امروز سراغ اين شهيد بزرگوار رفت، آري  بعد از چند سال اين نکته بسيار حائز اهميت است که درياقلي با بصيرت درست فهميد،درست تصميم گرفت،درست عمل کرد و در يک لحظه تصميم گرفت ،يک لحظه آنقدر مهم است که فردي اينگونه به ميدان مي آيند و کشو را از فتنه ها به دور مي‌کنند.

چه اتفاقي مي افتد که در بين هزاران شهيد يک نفر بسيار برجسته مي شود، و مي شود شهيد درياقلي سوراني و از لابه لاي تاريخ بيرون مي آيد تا نسل جوان او را به عنوان يک شهيد شاخص بشناسند؟

انتخاب به موقع و گرفتن تصميم درست

 زماني که به پاسخ اين سوال فکر مي کنيم مي بينيم که به فرموده مقام معظم رهبري:انتخاب به موقع و گرفتن تصميم درست مي تواند يک اتفاق ناب را بيافريند، که شهيد سوراني نيز اين چنين بوده است و تنها در يک لحظه حرکت اين شهيد از ايجاد يک فاجعه جلوگيري کرده است و مي توان گفت يک لحظه و يک تصميم مي تواند فرد را درتاريخ جاودانه کند و اين جاودانگي مربوط به يک تصميم درست در يک لحظه ي خاص است.

درياقلي نيازي به اين که در موردش بنويسيم يا فيلم بسازيم ندارد و ما هر کاري مي کنيم براي خودمان و فرزندان آينده مان است و هر چه بيشتر بر خلقيات و نحوي عملکرد وبصيرت شهيد درياقلي تاکيد داشته باشيم اثر بيشتري خواهد داشت.

فتنه را بايد با بصيرت جواب داد

دشمنان با تمام توان در حال زدودن فرهنگ مقاومت و شهادت هستند و وظيفه ما ادامه راه شهدا و استقامت در برابر زياده خواهي هاي دشمنان و پيروي محض از رهبر انقلاب است.

بصيرت شهداي مدافع حرم، همچون مقابله با فتنه ۸۸ است و وظيفه ما در شرايط کنوني ادامه راه شهدا و استقامت در مقابل زياده‌خواهي دشمنان است و با پيروي محض از مقام معظم رهبري، آسيبي به کشور نمي رسد.

بديهي است که تنها راه برون رفت از بن بست هايي که، امروز شهرهايمان در آن قرار گرفته و بهترين راه جبران عقب افتادگي هاي اين شهرها،  با الگو پذيري از روحيه جهادي وايثارگرانه شهدا، ممکن است ولاغير، جهانيان امروز متوجه شدند که پيشبرد امور مادي و معنوي جهان، به دست انسانهايي شايسته و کارآمد محقق خواهد شد که شهدا نمونه بارز اينگونه انسانها هستن.

اين قهرمان ملي هم در کشاکش اين ماجرا در تاريخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگي و پس از ساعت ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در راه انتقال به بيمارستان، در قطار به شهادت رسيد و پيکر پاکش در بهشت زهراي تهران به خاک سپرده شد.

روستاي يانچشمه مرکز بخش شيدا در شهرستان بن از توابع چهارمحال و بختياري، در فاصله حدود 40 کيلومتري شهرکرد مرکز استان است.

گزارش از حمیدرضا مرزبان

انتهاي پيام1026ج /520ز


کد مطلب: 37743

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37743/بصيرت-دشمن-شناسي-مهمترين-عامل-حرکت-شهيد-درياقلي-سوراني-فتنه-بايد-جواب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir