کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ظرفيت نماز همانند قرآن بي‌منتها است/اقامه نماز باعث کم شدن معضلات اجتماعي مي شود

23 آذر 1396 ساعت 13:29

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نماز ظرفيت هاي بسياري دارد که بايد از اين ظرفيت ها براي تعالي جامعه استفاده کرد و همه دستگاه هاي اجرايي بايد در مسير ترويج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر اجلاسيه نماز شهرستان بن با موضوع نماز و فضاي مجازي صبح امروز  در حسينيه مسجد جامع شهر بن با حضور نماينده ولي فقيه در استان و جمعي از فعالان در حوزه نماز و مسئولين برگزار شد.

در اين آيين حجت الاسلام محمدعلي نکونام  نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهميت نماز و نمازخواني گفت: باور کنيم نماز خالصانه تنها راه رفع مشکلات و گرفتاري هاي جامعه است و زنده نگه داشتن نماز در جلوگيري از فساد و فحشا موثر است.

وي تاکيد کرد: نماز ظرفيت هاي بسياري دارد که بايد از اين ظرفيت ها براي تعالي جامعه استفاده کرد و همه دستگاه هاي اجرايي بايد در مسير ترويج فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.

نکونام نقش نماز در کاهش مشکلات اجتماعي را برشمرد و تأکيد کرد: اقامه نماز سبب کم شدن فشار و معضلات اجتماعي و در جامعه مي‌شود.

وي گفت: در مورد نماز، اهميت و برکات آن در آموزه هاي دين اسلام بسيار گفته شده که ضروري است به اين توصيه ها توجه ويژه شود تا گرفتاري ها و مشکلات جامعه برطرف شود.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: اگر در جامعه  همه كمك كنيم و موانع برگزاري نماز را برطرف كرده و در راستاي تشويق اقشار  مختلف و بويژه جوانان براي حضور تلاش كنيم، قطعاً با مشكلات و معضلات كمتري  در جامعه همراه خواهيم بود.

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه نماز سپر و مانع از ورود منکرات در جامعه است، تصريح کرد: اگر اقامه نماز و ارتباط گيري با خداوند به درستي و کامل انجام گيرد و خالصانه باشد بي شک برکات و نتايج آن شامل حال فرد و جامعه مي شود.

وي همچنين نماز را بهترين ابزار خودسازي دانست و بيان داشت: بي‌گمان نماز تأثيرات فراواني را در ساختن فرد و اجتماع دين‌مداري و اخلاق، اقتصاد و سياست دارد اگر نماز برپا شود نيکي‌هاي ديگر نيز به دنبال خواهد داشت چراکه نماز آورنده نيکي‌ها و زائل کننده بدي‌ها است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اينکه تنها نماز با توجه انسان را به درجات والا مي‌رساند گفت: ظرفيت نماز مانند قرآن بي‌منتها است و رسيدن به عمق اين ظرفيت تلاش، جديت و برنامه‌ريزي زيادي نياز دارد و اگر بتوانيم با خداوند ارتباط درستي برقرار کنيم در نهايت شاهد ايجاد نظم، امنيت، انضباط، وحدت و آرامش در جامعه خواهيم بود، در غيراينصورت جامعه به خطر مي افتد.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر در اين آيين فعالان حوزه نمازاز سراسر شهرستان معرفي و تقدير شدند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 37594

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37594/ظرفيت-نماز-همانند-قرآن-بي-منتها-اقامه-باعث-کم-شدن-معضلات-اجتماعي-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir