۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۷۵۷۷
نابساماني ورزشي در مدارس سامان

خاموشي هيجان در مدارس سامان!/ نبود فضاي ورزشي سرپوشيده و دبير تربيت بدني دو مشکل عمده دانش آموزان شهرستان

نبود فضاي ورزشي سرپوشيده و دبير تربيت بدني دو مشکل عمده دانش آموزان شهرستان سامان اين مشکلات موجب شده شور و هيجان در بين دانش آموزان شهرستان کمتر باشد.
خاموشي هيجان در مدارس سامان!/ نبود فضاي ورزشي سرپوشيده و دبير تربيت بدني دو مشکل عمده دانش آموزان شهرستان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، شرايط اقليمي شهرستان سامان باعث شده تا از اواسط پاييز و درماه آبان با سردي هوا امکان پرداختن به فعاليت هاي ورزشي در هواي آزاد امکان پذير نباشد.

از سوي ديگر کمبود فضاهاي سرپوشيده ورزشي در اکثر واحدهاي آموزشي نيز باعث شده تا در زمان برودت هوا در عمل زنگ ورزش مدارس به زنگ تفريح يا کلاس هاي تقويتي تبديل شود.

زنگ ورزش در مدارس شهرستان در ماه هاي گرم سال تحصيلي با تمامي کاستي ها و کمبود امکانات ورزشي، فرصتي را براي فعاليت ورزشي دانش آموزان فراهم مي ساخت اما در ماه هاي سرد سال که سهم بيشتري از سال تحصيلي را دارد، نداشتن فضاي سرپوشيده، زنگ ورزش را از برنامه آموزشي حذف مي کند.

مشکل ديگري که در کنار نبود فضاي مناسب ورزشي در مدارس خودنمايي مي کند، کمبود مربي و معلم ورزش در برخي مدارس است، که باعث شده ساعات ورزش بين معلمان ديگر رشته ها تقسيم شود و از اين ساعت براي جبران درس هاي ديگر استفاده شود.

در حال حاضر عمده مشکل در حوزه تربت بدني شهرستان سامان نبود دبير تربيت بدني است و اکثر مدارس بدون آموزگار تربيت بدني هستند، يکي ديگر از مشکلات شهرستان سامان ديد منفي اکثر مديران نسبت به تربيت بدني است.

مهدي احمدزاده کارشناس تربيت بدني و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه تنها يک دبير اختصاصي متوسطه اول و دوم در شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: مابقي نيروهاي تربيت بدني آموزگارند و ۱۵ نفر آموزگار مشغول تدريس درس تربيت بدني در مدارس شهرستان سامان هستند.

وی با بيان اينکه در شهرستان سامان کمبود نيروي تخصصي تربيت بدني مشهود است، بيان داشت: ۷۶ ساعت نيروي تربيت بدني غيرتخصصي تدريس رشته تربيت بدني را در شهرستان انجام مي دهند.

احمدزاده با بيان اينکه سال جاري درخواست ۱۴ نفر نيروي تربيت بدني براي شهرستان سامان از ادره کل داده شده که تنها ۶ نيرو به اين شهرستان اختصاص داده شده، عنوان کرد: با توجه به اينکه تعداد دانش آموزان اين شهرستان بيش از ۶ هزار نفر است اين شهرستان با کمبود نيروي انساني متخصص در حوزه ورزش و تربيت بدني مواجعه است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۴۶

27 Dec 2019