۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۳۷۵۰۱
امام جمعه سامان:

داعش و اسرائيل هردو جعلي و تفکرات آنها با يکديگر يکي است

امام جمعه سامان با بيان اينکه ما اصلا اسرائيل رو قبول نداريم چه برسد به آن که بخواهد پايگاه قبلي خود را تغيير دهد ، اسرائيل از اول يک رژيم جعلي بوده و براي ما بدون هويت است، ابراز کرد: داعش و اسرائيل تفاوتي با همديگر ندارند چرا که هر دو جعلي هستند و تفکرات آن ها با همديگر يکي است.
داعش و اسرائيل هردو جعلي و تفکرات آنها با يکديگر يکي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، امام جمعه شهرستان سامان در ابتداي خطبه اول پس از سفارش خود و همه نمازگزاران به تقواي الهي، به حديثي از امير المومنين علي عليه السلام اشاره کرد و به توضيح تقواي الهي پرداخت اظهار داشت: تقوا به نظر بعضي ها چيزي دست نيافتني است، و کاري بسيار سخت، در حالي که تقوي به زبان ساده يعني آدم خوب بودن هم چنان که در حديث آقا امير المومنين علي عليه السلام هم به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي با بيان اينکه تقوي به اين معنا نيست که حتما براي متقي بودن حتما شخص اهل علم باشد، اذعان داشت: طبق تعريف آقا علي عليه السلام از تقوي ممکن است يک فرد روستايي کم سواد يا حتي بيسواد اهل تقوي باشد،ممکن است يک استاد دانشگاه، يک بازاري و هر شخص ديگر اهل تقوي باشد و حتي در علما و مجتهدين هم ممکن است شخصي باشد که اهل تقوي نباشد.

عقيلي به حديثي در مورد اهميت نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در حديث آمده است که هر شخصي که بدون علت و عذر خاصي سه هفته در نماز جمعه شرکت نکند، اين شخص را جزء افراد خوب به حساب نمي آورند.

وي با بيان اينکه ممکن است شخصي دچار مريضي شده باشد يا مهمان داشته باشد يا اينکه به هر دليل ديگري نتواند در نماز جمعه شرکت کند، اين ها اشکالي ندارد چراکه در خود حديث قيد آورده شده است که بدون علت اگر در نماز جمعه شرکت نکند او را جزء محسنين به حساب نمي آوردند، اذعان داشت: همچنان که اگر شخصي در ماه رمضان به دستور پزشک متخصص و متدين نبايد روزه بگيرد زماني متقي است که روزه نگيرد و تقوي اين شخص به روزه نگرفتن او است.

امام جمعه شهرستان سامان در ابتداي خطبه ي دوم به صحبت هاي بي شرمانه ي ترامپ اشاراه کرد و بيان داشت: که گفته است بيت المقدس بايد پايگاه رژيم صهيونيستي اسرائيل قرار داده شود.

عقيلي افزود: ما اصلا اسرائيل رو قبول نداريم چه برسد به آن که بخواهد پايگاه قبلي خود را تغيير دهد، اسرائيل از اول يک رژيم جعلي بوده و براي ما بدون هويت است، اگر بعضي ها از اسرائيل نام مي برند از روي ناچاري است و گرنه اسرائيلي براي ما وجود ندارد.

خطيب جمعه سامان تصريح کرد: داعش و اسرائيل تفاوتي با همديگر ندارند چرا که هر دو جعلي هستند و تفکرات آن ها با همديگر يکي است.جناياتي که رژيم صهيونيستي در کشورهاي عربي مرتکب شدند و جنايات داعش در منطقه يکي است.

وی افزود: همچنان که به گفته ي يکي از مقامات اسرائيل جناياتي که وهابيت و عربستان مرتکب شده است پنجاه سال ديگر هم از دست ما بر نمي آمد، خود اين مقام مي گويد اهداف ما با اهداف عربستان يکي است و تنها اختلاف ما در زبان ما است که يکي عبري سخن مي گويد و ديگري عربي.

عقيلي در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در روز ۱۷ ربيع الاول اشاره کرد و تصريح کرد: کشورهاي اسلامي به خاک و خون کشيده شدند تا براي صيونيست ها در حاشيه امني ايجاد شود.

وي عنوان کرد: تلفاتي که در کشورهاي اسلامي ايجاد شده است از نظر زماني و اقتصادي بسيار هزينه بر است تا جبران شوند، چقدر هزينه نياز است براي ساختن مجدد کشورهاي اسلامي در حالي که اسرائيل شکست خورده است و تا ۲۵ سال آينده هيچ اثري از رژيم منحوس صهيونيستي نخواهد بود.

عقيلي به ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره تاکيد کرد: در سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به سفر نيسکون از مقامات آمريکا به ايران اعتراض کردند و به همين دليل آن ها را در دانشگاه به رگبار بستند و به همين دليل اين روز به روز دانشجو نام گذاري شده است.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه به روز خاک اشاره و بيان داشت: خاک يکي از حياتي ترين ماده هاي زندگي بشر است همچناني که در قرآن کريم هم اشاره شده است که انسان از خاک به وجود آمده است و به خاک بازگردانده مي شود و دوباره از همين خاک محشور مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي گفت: درنظر ما اگر خورشيد و يا هوا نباشند زندگي براي ما ممکن نخواهد بود، ولي شايد تا به حال به اين فکر نکرده باشيم که خاک نيز اگر نباشد زندگي براي ما ممکن نخواهد بود، همه ي آن چه در اطراف خود مي بينيم يا مستقيما از خاک گرفته شده اند يا با واسطه، شايسته است که قدر اين نعمت الهي را بيش از پيش بدانيم.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۷:۴۷

9 Jan 2020