۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۳۷۳۹۹
امام جمعه سامان /

امريکا و دشمنان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه در بين کشور هاي مسلمان هستند

امام جمعه سامان امريکا و دشمنان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه در کشور هاي مسلمان هستند ابراز کرد: مساله ي تفرقه ي دشمن بين بعضي از مسلمانان متاسفانه جواب داده است، همين چند روز پيش که انفجاري در کشور مصر اتفاق افتاد نتيجه ي از بين رفتن اتحاد بين شيعه و سني بود.
امريکا و دشمنان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه در بين کشور هاي مسلمان هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر عقيلي در ابتداي خطبه ي اول پس از سفارش همه ي مردم و خود به رعايت تقواي الهي ، فرمودند اکثر مشکلات جامعه و حتي مشکلات فردي ما با رعايت تقواي الهي حل خواهند شد، اظهار داشت: اسم نبي اعظم اسلام در کتاب تورات و انجيل ثبت و ضبط شده ، البته تورات و انجيلي که تحريف در آن راه پيدا نکرده باشد، خداوند در قرآن مي فرمايد، اسم پيامبر در کتاب تورات و انجيل مکتوب است يعني ثبت شده است.

وي در ادامه براي پرده برداري از مخفي کاري کليسا به ماجراي يکي از علماي بزرگ اسلام اشاره کردو بيان داشت: :محمد صادق فخر الاسلام که صاحب کتاب " انيس اعلام " است ، در مقدمه ي کتاب خود مي گويد اسم من قبلا" موشيه" بود و مسيحي بودم ، پدرم مرا به کليسا سپرد تا روحاني شوم، من در کليسا از لحاظ علمي و اخلاقي رقيبي نداشتم. سال ها در واتيکان تحصيل کرده و درخشيدم تا جايي که نزديک ترين مقام به پاپ من بودم و همه ي اسرار پاپ با من در ميان گذاشته مي شد، نکته اي که در اين داستان قابل توجه است اين است که پاپ کليد يکي از اتاق هاي خود را به من نمي داد.

عقيلي عنوان کرد: بعد از آنکه به علت کهولت سن پاپ در بستر بيماري افتاد ، سريعا خودم را به پاپ رساندم. پاپ به من گفت ، نظر شما و همه ي افراد هم نظر با شما در مورد کلمه " فارقليتا" اشتباه است. بعد کتابي را از همان اتاق براي من بيرون آورد و به من گفت منظور از آن کلمه حضرت محمد بن عبد الله رسول گرامي اسلام است. علت را از او پرسيدم که چرا تا الان اين مطلب را بازگو نکرده بوديد؟ گفت ترس از جان خودم و خانواده ام اجازه نمي داد که من اين مطلب را بازگو کنم،اين عالم بزرگ اسلام مي گويد بعد از اين قضيه نيمه شبي به محضر شيخ حسن مشرف شدم و با جاري کردن شهادتين مسلمان شدم بعد ازآن هم عازم نجف و عتبات عاليات شدم و ۱۶ سال علوم حوزوي خواندم تا به درجه ي اجتهاد رسيدم.

وي بيان داشت: محمد صادق فخر بيان مي کند که روزي که در تهران منبر رفته بودم افرادي که مسافر بودند و يا تازه وارد بودند من را با انگشت نشان مي داند و مي گفتند چه قدر ما مسمانان خوب هستيم که اين مسيحي مسلمان شده است و آيت الله محمد صادق هم فرياد مي زد که علت مسلماني من مسلماني شما نيست بلکه دين اسلام شما باعث اين شده اسن که من به دين اسلام مشرف شوم.


امام جمعه ي شهرستان سامان در ابتداي خطبه ي دوم به حادثه ي زلزله ي کرمانشاه اشاره و بيان داشت: : ساخت و ساز هايي که قرار است براي افراد زلزله زده ساخته شود بايد از استحکام بالايي برخوردار باشند و از ساختمان هاي قبلي محکمتر باشند.

حجت الاسلام و المسلمينعلي اصغر عقيلي ايشان مهمترين ويژگي ساختمان را فونداسيون و زير بناي آن خواند و عنوان کرد: در ساختمان هاي آپارتماني اين نکته بايد دقيق تر اجرا شود.

عقيلي مساله ي ديگر در مورد مناطق زلزله زده را بافت فرسوده ي منطقه دانست و اذعان داشت: داگر مي شد که دولت محترم کارمزد وام هايي که قرار است به افراد زلزله زده بدهد صفر کند ،هم اوضاع پيشرفت ساخت و ساز ها با سرعت بيشتري انجام مي شد و هم خيال مردم از دغدغه ي مالي اين بحث آرام تر مي شد.ما نبايد زود اين حادثه را فراموش کنيم.

عقيلي به هفته ي بسيجي که گذشت اشاره و تصريح کرد: دشمني آمريکا با بسيج و تفکر بسيجي هم چنان ادامه دارد و همان آمريکايي که هفته ي قبل گفت ما داعش را به وجود آورديم و الان گفته است که ما ميخواهيم با داعش مبارزه کنيم .

وي بااشاره بر اينکه در اصل آمريکا مي خواهد با دشمنان داعش مبارزه کند، تاکيد کرد: آمريکا الان با فضاي مجازي و ماهواره ها و ... دست به دشمني با بسيج زده است.

حجت الاسلام و المسلمين عقيلي با اشاره بر اينکه آمريکايي که با ايجاد تفرقه توانست کشور اسپانيا را از آغوش اسلام جدا کند و اين جاست که ضرورت وحدتي که فرموده ي مقام معظم رهبري هم هست ، بيشتر احساس مي شود، ابراز کرد: مساله ي تفرقه ي دشمن بين بعضي از مسلمانان متاسفانه جواب داده است، همين چند روز پيش که انفجاري در کشور مصر اتفاق افتاد نتيجه ي از بين رفتن اتحاد بين شيعه و سني بود.

امام جمعه ي شهرستان سامان به روز ۱۲ آذر ، روز تصويب قانون اساسي کشور اسلامي ايران به دستان آيت الله بهشتي و ياران با وفايش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دست دشمن را در اين روز هم مي توان ديد ، چرا که آمريکا خود گفته بود که اگر مديريت بهشتي رو ما داشتيم بيست سال جلوتر بوديم.

انتهاي پيام /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۳:۰۷

1 Jan 2020