۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۷۳۹۲
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان:

هدف هاي تربيتي دوره متوسطه، بايد كسب مهارت براي مطالعه و كار باشد

رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: هدف هاي تربيتي دوره متوسطه بايد كسب عادت و مهارت هاي لازم براي مطالعه و كار و آشنايي با روش هاي موثر فكر كردن و بيان كردن باشد.
هدف هاي تربيتي دوره متوسطه، بايد كسب مهارت براي مطالعه و كار باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما؛ محمد دهقاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان در جلسه مديران متوسطه اول و دوم شهرستان در سالن اجتماعات اظهار داشت: هدف هاي تربيتي دوره متوسطه بايد كسب عادت و مهارت هاي لازم براي مطالعه و كار، آشنايي با روش هاي موثر فكر كردن و بيان كردن باشد.

دهقاني بيان کرد: مطالعه روند تعيين اهداف دوره متوسطه در ايران وتحولات آن نشان مي دهد، مهمترين هدف آموزش متوسطه ابتدا تربيت افراد براي جذب و استخدام در ادارات دولتي بوده است و تحصيلات دوره اول و دوم متوسطه علاوه بر اين هدف، تكميل اطلاعات عمومي و آماده شدن براي ورود به مدارس عالي را نيز مورد تأكيد قرار داده است.

دهقاني در مورد برنامه تعالي مديريت مدرسه عنوان کرد: برنامه تعالي مديريت درمدارس سعي دارد با تکيه بر سند تحول بنيادين و نگاهي تعالي بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کيفيت مدار ضمن تمرکز بر فرآيندهاي مديريتي شرايطي را فرآهم آورد تا کليه ي عوامل موثر در مديريت مدرسه ضمن شناسايي ظرفيت ها و توانايي هاي داخلي و پيراموني خود، با اتخاذ رويکرد برنامه محوري نسبت به تعيين اهداف و طراحي برنامه ي عملياتي مدرسه اقدام کند و با نگاهي تيزبين و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ي راه يا برنامه عملياتي و هدف هاي قصد شده بسنجد.

دهقاني ادامه داد: برنامه تعالي بايد به منظور جلوگيري از هرگونه اتلاف فرصت، با تشخيص خطاها و شکاف هاي عملکردي، راه هاي بهبود را شناسايي کند و با برنامه ريزي مناسب به اجراي راهکار هاي بهبود اقدام نمايد تا از اين طريق کيفيت مديريت مدرسه را ارتقا بخشيده و افزايش و بهره وري را ممکن سازد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۶:۳۶

20 Jan 2020