۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۳۷۱۴۲
همزمان با ۲۸صفر؛

شهرستان بن در سوگ رسول الله(ص) و امام حسن (ع) غرق در ماتم شد

مراسم عزاداري بيست‌وهشتم صفر، به مناسبت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) در شهرستان بن با حضور مردم متدين و شهيد پرور اين شهرستان برگزار شد.
شهرستان بن در سوگ رسول الله(ص) و امام حسن (ع) غرق در ماتم شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ؛ مراسم عزاداري بيست‌وهشتم صفر، به مناسبت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) در شهرستان بن با حضور مردم متدين و شهيد پرور اين شهرستان برگزار شد.

سخنرانان و مداحان اهلبيت(س)در شهرها و روستاهاي شهرستان با حضور در مساجد و تکيه ها در جمع مردم عزاداران  در مورد رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) که به ترتيب در سال هاي 11 و 50 هجري قمري رخ داد، سخن گفتند.

بر اساس يک سنت ديرينه اغلب هيات هاي مذهبي شهرستان در سالروز شهادت نبي اکرم اسلام حضرت محمد(ص) ، امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس عزاداري کنند.

و آنهايي که توفيق زيارت علي ابن موسي الرضا(ع) را پيدا نکنند تلاش ميکنند در امامزادگان اين شهرستان (امامزاده سيدبهاالدين محمد شيخ شبان؛ امامزاده سيدمحمد بارده؛ امامزاده بابا پيراحمد؛امامزاده جمالو) به عزاداري بپردازند.

زيارت از بعيد يک مراسم معنوي در روزهاي پاياني ماه صفر است که در فضيلت آن موارد بسياري ذکر شده و مردم خداجوي شهرستان بن با درک اين اهميت، حضوري چشم گير در اين مراسم را به منصه ظهور رساندند تا اتمام آن را به نماز دشمن شکن جمعه پيوند داده و روزي پر از معنويت و اخلاص را براي خود به يادگار بگذارند.
















انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۵۵

27 Dec 2019