کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرستان بن مطرح کرد:

روحيه کمک به مردم زلزله زده ستودني است/حشدالشعبي نمونه اي از گسترش بسيج در جهان است

26 آبان 1396 ساعت 14:33

امام جمعه شهرستان بن گفت:روحيه کمک به مردم زلزله زده ستودني است و تمامي ادارات و ارگان ها و نهادهاي مردمي و خودجوش در تلاش هستند تا بهترين امکانات در کمترين زمان به مناطق محروم ارسال شود


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:خداوند در سوره مؤمنون يکي از شاخصه‌هاي مهم براي اهل ايمان را جلوگيري از شهوت و نگهداري خود در مقابل اين گناه کبيره برشمرده است.

وي افزود : درآيات سوره فرقان خداوند وقتي بدترين اعمال را بر مي شمارد  اولين را کفر به خداوند و دومين را قتل نفس و سومين را عمل منافعي باعفت خواند ه و در آيات بسياري به اين مورد اشاره کرده و فرموده است که از اين عمل بپرهيزيد که جزو منفورترين اعمال در نزد خداوند است

ميرافضلي بيان داشت :  گاهي شرايط جامعه به‌قدري سخت شده است که جوان نمي‌تواند ازدواج کند و دچار باتلاق گناه شده و چشم و هم چشمي ها و شرايط سخت مالي از عوامل مهم تشکيل ندادن خانواده مي باشد.

خطيب نماز جمعه بن گفت : گاهي وقتي که نامحرم مطرح مي‌شود ميگويند که بايد مردان چشمان خود را نگه دارند خير،اينطور نيست بلکه زنان هم بايد چشم خود را در مقابل نامحرمان نگه دارند.

وي مطرح کرد : عامل فراهم سازي  زمينه گناه در جامعه  بدحجابي و بدپوشي مي باشد که جوانان را تحريک کرده و باعث گناه مي شود اين عامل هم زن و مرد ندارد بلکه همه بايد اين ها را رعايت کنند ولي در بانوان اين مورد بيشتر است و بايد بيشتر مراقب باشند که با لباس هاي نامتعارف و ترويج بي حجابي تأثير بسيار بد بر اخلاقيات و روحيات انسان ها در جامعه مي‌گذارد.

ميرافضلي گفت : سومين عامل بحث ارتباط با نامحرمان مي باشد و خيلي از انحرافات اکنون از صداوسيما منتشر و تبليغ مي شود و گاهي اين رسانه  بايد خطوط قرمز اسلام را رعايت کند ولي متأسفانه خيلي از اين سريال ها و فيلم ها مسموم مي باشد و جوانان را به گناه مي کشاند.

وي با تسليت ايام رحلت حضرت رسول اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) و شهادت امام حسن مجتبي (عليه السلام)  و  امام هشتم حضرت علي ابن موسي الرضا (عليه السلام)گفت:حضرت رسول اکرم( صلي الله عليه و آله و سلم) داراي بالاترين مقام در بين انبيا و مرسلين را داشته و خداوند خصلت هاي بسيار زيادي و نيکويي را در ايشان گرد آورد و بهترين اخلاقيات و مقامات در پيامبر قرار داده شده است.

وي بيان داشت : در اين چند روز گذشته داغ بزرگي بر دل تمامي مردم کشور گذاشته و  اين زلزله مصيبت بسيار عظيمي است که مردم بسيار ناراحت شده اند.

ميرافضلي با بيان اينکه اين زلزله در دل مردمان ايران نشست و مردم بسيار ناراحت شده اند گفت : مردم تمامي تلاش خود را براي خوشحال کردن و برطرف کردن اندوهي از دل اين مردم داغ دار  به کارگرفته اند و هر چند که گلايه هاي از ستاد بحران کشور وجود دارد ولي مردم عزيز خوب عمل کرده و نگذاشتند که اين لحظات سخت تر شود و تمام کمک هاي خود را سمت کرمانشاه گسيل کرده اند.

خطيب نماز جمعه بن بيان داشت: ارتش، سپاه ،نيروي انتظامي با تمام قوا و تجهيزات خود به ميدان آمده و دارند کارهاي بسيار بزرگ و عظيمي انجام مي‌دهند و در تمامي نقاط زلزله زده تقسيم شده و هرکدام به نحوي در حال خدمت رساني به اين مردم مي باشند

وي با اشاره به مقدار کمک هاي جمع آوري شده در کل شهرستان گفت:در تمامي شهرستان مقداري کمک به منطقه ارسال شده و در تلاش هستم تا فردا تمامي کمک هاي را به صورت يکجا به منطقه اعزام کنيم.

ميرافضلي ضمن قدرداني از مردم شهرستان بن گفت : در روستاي بارده نزديک به 74 تخته پتو آماده شده است در روستاي شيخ شبان هم کمک‌هاي خوبي جمع آوري شده و خود مسئولين شهرستاني به صورت خود جوش و از حقوق خودشان نزديک 300 تخته پتو را اهدا کرده اند و تمامي ادارات و ارگان ها و  نهادهاي مردمي و خودجوش در تلاش هستند تا بهترين امکانات در کمترين زمان به مناطق محروم ارسال شود.

وي بيان داشت : آمريکايي ها حتي در اينجا نيز خباثت خود را نشان دادن و کمک هاي مردمي که مردم در خارج از کشور جمع آوري کرده بودند را بلوکه کرده و گفته که بايد تحريم ها  در تمامي موارد رعايت شود و اجازه ندادن اين کمک هاي مردمي به مناطق محروم برسد ولي اين‌ها از دل بزرگ و انقلابي شما مردم شهيد پرور خبر ندارند که از بهترين لوازمي که خود استفاده مي‌کنيد براي اين مردم زلزله زده هم ارسال کرده ايد تا آنها هم در راحتي باشند.

ميرافضلي  با تبريک هفته بسيج گفت :بسيج متعلق به جاي خاصي نيست و هرکسي که دلسوز اين انقلاب و اسلام باشد و در راه اين انقلاب و اسلام حرکت کنيد بسيجي است و  اين شجره طيبه که امام خميني(ره) در اين کشور پايه گذاري کرد الان به صورت خودجوش در خارج از کشور در حال رشد و توسعه است و حشدالشعبي يکي از اين نمونه هدي گسترش بسيج در جهان است.

وي با بيان توطئه غربي –عربي که با دستگير کردن نخست وزير حزب الله لبان انجام شده گفت: اينها خانواده سعد حريري را به صورت گروگان نگه داشته و او را مجبور به استعفا کرده تا با خيال خام خود از درون حزب الله را متلاشي کنند و ماجراي استعفاي سعد حريري نشان ميدهد که دشمن چه برنامه اي براي منطقه دارد و ميخواهد فضاي آرام لبنان را متشنج کند.

انتهاي پيام/520ز


کد مطلب: 37139

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37139/روحيه-کمک-مردم-زلزله-زده-ستودني-حشدالشعبي-نمونه-گسترش-بسيج-جهان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir