۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۷۱۱۵
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

عکسي آشنا ولي پيرمردي غريب

او يکي از پيرمرد هاي کم ياب سرزمين ماست، پيرمردي که يکجا ارام نمي گيرد و ارامش او فقط سر نماز است با شروع جنگ، يک عشق او را از خانه به جبهه اورد.
عکسي آشنا ولي پيرمردي غريب
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ؛ افراد پا به سن گذاشته و محاسن سفيد که به آنها « حبيب بن مظاهر»  و گاهي به شوخي «جوان قديم » مي گفتند بين رزمندگان بني بودند که مورد احترام رزمندگان قرار مي گرفتند ؛

در هنگام اعزام همراه ديگر رزمندگان وارد عرصه پيکار مي شدند و در مسئوليت هاي مختلف در جبهه ها موجبات تقويت روحيه در بين رزمندگان را فراهم مي نمودند.

يکي از اين پيرمردان جوان دل ! حاج عليقلي علي بيگي بني  است که با اينکه از همه رزمندگان مسن تر بود ولي خيلي سرحال بود و  باعث دلگرمي همه نيروهاي اعزامي بود ايشان در زمان جبهه ها 55 سال داشته و هم اکنون داراي 85 سال سن مي باشد .

او يکي از پيرمرد هاي کم ياب سرزمين ماست، پيرمردي که يکجا ارام نمي گيرد و ارامش او فقط سر نماز است با شروع جنگ، يک عشق او را از خانه به جبهه اورد.

هر بار که به او مي گفتند (عمو، شما پشت جبهه بمون و خدمت کن، ديگه از شما گذشته بري جبهه)، مي گفت (چي ميگيد؟ من صد تا جوون حريفم.) اين عشق او را پيش مي برد.

الان هم به ما مي‌گويد اگر خدايي نکرده براي انقلاب اتفاقي افتاد بايد همه‌ مان برويد دفاع کنيم؛ به او گفتم که شما ديگر پا نداري و نمي‌تواني تکان بخوري؛ چطور مي‌گويي مي‌روي؛ مي‌گويد «خب مي‌توانم بروم آنجا بنشينم و رزمنده‌ها را تشويق کنم و بگوم برويد از اسلام دفاع کنيد و اگر نتوان اسلحه بدست بگيرم ميتوانم براي آنها آب و يا چاي بياورم و خدمتشان را بکنم و بهشان روحيه بدهم،اين کار ها که از دستم بر مي آيد.


رزمنده اي كه عكسش در كشور معروف بوده و در مراسم ها و مناسبت هاي مختلف مثل : هفته دفاع مقدس و هفته بسيج به صورت بنر در امكان مختلف استفاده مي شود،ولي كمتر كسي مي داند اهل كجاست وگمنام مانده است.

اين پيرمرد جبهه ها ميگويد ما در زمان جنگ 22 نفر از همشهريان بوديم که با هم بوديم و منطقه اعزام شديم و در دور همي هاي خودمان همش در مورد شهادت صحبت ميکرديم.

پيرمرد رزمنده حاج عليقلي علي بيگي بني كه مردم او را در زادگاهش به نام «عليقلي همّت» مي شناسند فرزند ميرزاجان متولد ۱۳۱۲ ايشان طي سه دوره يكي در سال ۱۳۶۰ عمليات فتح المبين و در سال ۱۳۶۲ عمليات خيبر و در سال ۱۳۶۵ عمليات كربلاي پنج در دفاع مقدس حضور داشته است و داري ۲۵ درصد جانبازي مي باشد  و در عمليات خيبر به درجه جانبازي نائل آمده.

اين يادگار جبهه هاي حق عليه باطل در مورد تصوير معروفش که بر جلد کتاب هاي دبستان هم زياد چاپ شده است ادامه داد: در زمان جنگ قايق ما ظرفيتش  ده نفر بود که ما در آن قايق سوار بوديم که عکاس جواني هم وارد قايق  شد و اين عکس را از ما گرفت، تمام رزمندگان در اين عكس از استان چهارمحال و بختياري هستند.

رزمنده جواني كه كلاه مشكي بر سر دارد اهل شهرجونقان است و دو نفر رزمنده جوان ديگر اهل شهرك (شهر كيان) و چهارمين نفرشهيد فردوسي اهل شهرکرد مي باشند . »

وي ميگويد : به خاطر ناموس و کشورمان به جبهه ها رفتيم و الان هم اگر دشمن بخواهد کوچکترين نگاه بدي به اين کشور داشته باشيد باز هم با تمام توان به مقابله با آن ميرويم.

وي ميگويد: ما هرچه داريم از رهبري و امام خميني داريم و الان بايد تمام تلاشمان را به کار ببريم تا از رهبري حمايت کنيم و نگذاريم فرمانشان روي زمين بماند .

حاج عليقلي با همه بي‌سوادي‌اش جمله حکيمانه‌اي داشت؛ مي‌گفت «ولايت، قطب‌نماي دين است؛ چطور در جنگل با قطب‌نما راه را پيدا مي‌کنيم؛ در زندگي هم راه را از طريق ولايت بايد پيدا کرد».

اين پيرمرد جبهه ها مي گويد: سال ۱۳۷۱ كه امام خامنه اي(دام ظله)به استان ما سفر كردند سراغ بنده را گرفته بودند و گفته بودند به اين رزمنده بگوييد بيايد پيش من ، من هم به حضور او رفتم وقتي من در كنار ايشان بودم از ما خيلي عكس گرفتند .كه يك نمونه از آن عكسها را خودم داشتم كه چند سال پيش به يكي از اقوام كه در اصفهان ساكن هست دادم.

 
حاج عليقلي  گلايه‌هاي ديگري هم داشت که خواست ناگفته بماند و به همين بسنده کرد که: گاهي واقعا‌ً شعار زيباي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و تکريم ايثارگران در عمل جايي ندارد؛

خانم قنبري  که خود مادر شهيد مي باشد و نزديک به دو سال است که با او زندگي ميکند ،همسراين رزمنده دفاع مقدس البته دل پردردي هم دارد، از اين روزهاي که حسابي تنها شده است؛ مي‌گويد: ديگر‌ کمتر کسي سراغ او را مي‌گيرد؛ حتي دوستان و افرادي که او را مي‌شناسند هم ديگر مانند سابق سراغي از او نمي‌گيرند؛ بالاخره هر چه باشد او يکي از گنجينه‌هاي دفاع مقدس است.

خانم قنبري همسراين رزمنده دفاع مقدس ميگويد حاجي بسيار قران را دوست دارد ولي حيف که سواد خواندن ندارد وميگويد که بيا و برايم قرآن بخوان و من گاهي اوقات ساعت ها براي او قرآن ميخوانم .


وي ميگويد : حاجي سفر حج عمره مشرف شده است ولي خيلي دوست دارد سفر حج تمتع برود و چند سال هم هست که نام نويسي کرده است و تا حالا چندين بار هم اسمش در آمده است ولي به علت مشکل جسمي و کهولت سن به او اجازه سفر به حج تمتع را نمي دهند که اين آرزو همچنان در دل او مانده است.

انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۳۶

27 Dec 2019