۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۷۰۵۰

کارگاه آموزشي گياهان دارويي در روستاي يانچشمه برگزار شد

با توجه به اينکه شرايط آب و هوايي شهرستان بن مستعد توليد گياهان دارويي است، توسعه گياهان دارويي از اهميت و اولويت زيادي برخوردار بوده و براي کشاورزان علاقه‌مند در کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادي است.
کارگاه آموزشي گياهان دارويي در روستاي يانچشمه برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر چهارمحال و بختياري يکي از استان هايي است که گنجينه اي از گياهان داروئي و معطر را در مراتع خود جاي داده است.

با توجه به اينکه شرايط آب و هوايي شهرستان بن  مستعد توليد گياهان دارويي است، توسعه گياهان دارويي از اهميت و اولويت زيادي برخوردار بوده و براي کشاورزان علاقه‌مند در کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادي است.

در اين شهرستان زمين هايي به کشت گياهان دارويي به ويژه زعفران اختصاص يافته و  پيش‌بيني مي‌شود با ترويج و اجراي کلاس‌هاي مهارتي علاوه بر افزايش سطح زير کشت زعفران، ساير گياهان دارويي سازگار و مستعد و اقتصادي در برنامه کشت متقاضيان قرار گيرد.

با وجود تنوع گياهان دارويي در شهرستان بن ميتوان در  توانمندسازي روستائيان در زمينه کشت گياهان دارويي مي‌تواند زمينه اشتغال اين قشر روستايي را فراهم کند و برگزاري کارگاه آموزشي فرآوري گياهان دارويي نيز با اين هدف انجام مي شود.

در اين کارگاه ها که با همکاري سازمان فني و حرفه اي و پايگاه شهداي يانچشمه برگزار شد، کشت گياهان دارويي و کلاس زعفران کاري به 17 نفرآموزش داده شده است.

در اين دوره مردم روستاي يانچشمه با نحوه توليد، نگهداري و کشت گياهان دارويي متناسب با شرايط اقليمي منطقه و نيز خواص بعضي از گياهان دارويي از جمله زعفران، بومادران، کاسني، گشنيز، مريم گلي، شنبليله، ريحان، اسطوخودوس و... آشنا شدند.

کشت و توليد گياهان دارويي علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزي، ارزش افزوده بالايي را به همراه دارد که متاسفانه در بعضي مناطق به دليل عدم آشنايي کافي با اين گياهان، به سمت توليدشان نرفته اند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۹:۰۳

30 Dec 2019