۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۶۹۲۱
به مناسبت روز ملي استکبارستيزي

رمز پيروزي 13 آبان تبعیت از ولایت و اتحاد ملت است

امام جمعه شهرستان بن گفت: روز 13 آبان که در تقويم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاري شده يادآور سه واقعه مهم در تاريخ معاصر ايران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همين دليل اين روز را در تاريخ کشور به عنوان روزي به يادماندني به ثبت رسانده است.
رمز پيروزي 13 آبان تبعیت از ولایت و اتحاد ملت است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام سيد حسن ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: تبعيد امام خميني (ره) به ترکيه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخير لانه جاسوسي در 13 آبان 1358 عنوان اين سه واقعه تاريخي است که نمي‌توان هيچ يک را از نظر اهميت نسبت به ديگري اولي تر دانست چراکه هر کدام در دوره وقوع تاثير گذاري خاص خود را داشته و شرايط را به نحوي تغيير داده‌اند.

حجت السلام ميرافضلي افزود: واقعه ي سيزده آبان به دل هاي مؤمنان قوت بخشيد و غروري مقدس و حماسه آفرين را در آنان زنده و پرتوي تابناک از انوار الهي بر آنان تابانيد و درس هايي بزرگ از شهادت و رشادت و دليري به آنان آموخت،در سيزدهم آبان، مردم سرافراز ايران به همه ي مستضعفان جهان نشان داد که ديوار ستم، شکستني است.

وي بيان داشت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار است و فقط متعلق به 13 آبان سال 57 نيست و چند اتفاق عظيم افتاده است در سال 43 پس از افشاگري بزرگ امام خميني(ره)عليه حکومت ظالم شاهنشاهي و بصيرت افزايي مردم نسبت به قانون کاپيتولاسيون  که بارديگر بنا داشت تا قانون بردگي را در ايران به اجر درآورند.

وي افزود:  چندي بعد اين خبر به حضرت امام (ره) و رسيد حضرت امام (ره) با تمام قدرت بر مقام اين ها ايستادند و ايشان را به خروش و فرياد واداشت به طوري که در 4 آبان 1343 ايشان طي نطقي تاريخي به رسوايي اين اقدام ننگين پرداختند.

امام جمعه شهر بن فرازهايي از سخنراني امام راحل را مطرح و گفت : دولت با کمال وقاحت از اين امر ننگين طرفداري کرد، ملت ايران را از سگ‌هاي آمريکايي پست‌تر کردند.

وي بيان داشت : صبح روز 13 آبان 1357 تعداد زيادي از دانش‌آموزان براي پيوستن به تظاهرکنندگان با تعطيل کردن مدارس راهي دانشگاه تهران شدند و به جمع دانشجويان پيوستند. با هجوم مأموران شاه به دانشگاه، صدها دانش‌آموز و دانشجو با گلوله‌هاي آتشين به خاک و خون غلتيدند و به شهادت رسيدند و اين روز تنها مختص دانش آموزان نيست و متعلق به تمامي شهداي انقلاب است.

وي با بيان اينکه سيزدهم آبان بي‌ترديد در تاريخ انقلاب اسلامي ايران نماد ملي مبارزه با استکبار جهاني است، افزود: اين روز تاريخي روزي است که دانشجويان مسلمان و پيرو خط امام (ره) با هدف خنثي‌سازي هميشگي توطئه‌هاي آمريکاي جنايتکار عليه ملت ايران، لانه جاسوسي اين شيطان بزرگ را تسخير کردند.

حجت السلام سيد حسن ميرافضلي گفت: اين حرکت عظيم، نقطه عطفي در تاريخ استکبارستيزي ملت ايران را رقم زد و به همين دليل امام خميني (ره) از آن به عنوان "انقلاب دوم" ياد کردند.

امام جمعه شهرستان بن بيان داشت: در تمامي اين سال هاي سخت مبارزه امام خميني به ما درس صبر آموخت و محکم ايستاد تا انقلاب به ثمر نشست امروز هم ما بايد اين درس را از امام خميني ياد بگيريم و پشت سر مقام معظم رهبري محکم ايستاد و گوش به فرمان ايشان باشيم.

وي گفت: امروز برجام دليل روشن و آگاه براي جهانيان از براي بدعهدي و خيانت سياست مداران آمريکايي است و اين سياست هاي آمريکايي هاست که ملت هاي خدا و حق جو را نمي‌پذيرد و اين را بدانند که ما از تحريم ها هيچ ترسي نداشته و در زير سايه تحريم ها رشد و به شکوفايي بيشتر رسيديم.

ميرافضلي با تاکيد به اين نکته که در روز 13 آبان تمامي مردم بايد به صورت گسترده حضور يابند، گفت: همان‌گونه که امام راحل  فرمودند آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند ،بايد در مقابل ظلم و استکبار بايستيم و همه مردم و مسئولين و دولت ما متحد و يک صدا بگويند که آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند و به اين امر باور قلبي داشته باشند آمريکا بازهم خوار و ذليل خواهد شد.

انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۳:۰۰

27 Dec 2019