۰
plusresetminus
حريق گسترده در باغات که شهرستان بن از صبح امروز آغاز شد، حدود 25 هکتار از این باغ ها شهرستان را نابود و بر اساس برآورد اولیه 2 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته است.
نبود امکانت کافي باعث افزايش حجم آتش سوزي در شهر بن/ميزان خسارت اوليه 2 ميليارد تومان
به گزارش جهانبین نیوز، محمد حسن سليمي روابط عمومي شهرداري شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: آتش سوزي از ساعات اوليه صبح در باغ هاي اورتاآخار (ميان جوب) در شهر بن آغاز و شعله ور شد.

وي افزود: تمامي نيرو هاي شهرداري شهر بن به همراه اعضاي شوراي شهر بن از ساعت هاي اوليه در منطقه حضور داشته و براي جلوگيري از پخش شدن آتش تلاش مي کردند.

سليمي علت اصلي آتش سوزي را بي احتياطي يک فرد در ابتداي صبح اعلام کرد و گفت:بخاطر وجود علوفه خشک و درختان خشکيده موجود در باغ ها و شدت وزش باد در منطقه وسعت آتش بسيار زياد شد.

مسئول روابط عمومي شهرداري بن افزود: چون وسعت حجم آتش سوزي در منطقه زياد بود با تلاشهاي ماموران آتش نشاني و کمک هاي مردمي در اواسط ظهر  آتش تا حدودي مهار گشته ولي بخاطر شدت وزش باد مجددا آتش شعله ور شده و مناطق زياد ديگريرا تحت تصرف قرار داد.


سليمي گفت: از صبح تمام نيروهاي شهرداري که حدودا 20 نفر مي شوند و نيروهاي مردمي و حدود 30 نفر از بسيجيان گردان بيت المقدس در عمليات خاموش کردن آتش حضور مستمر و فعالي داشتند.


محمد حسن سليمي ضمن ابراز ناراحتي از نبود ستاد بحران در شهرستان بن گفت: يکي از عوامل مهم وسعت اين آتش سوزي نبود امکانات کافي از قبيل ماشين هاي پيش رو، نبود ماسک اکسيژن، نبود بي سيم، نبود خودروهاي آتش نشاني بزرگ  و تجيهيزاتي ديگر از همين قبيل است.
 
ميزان خسارت اوليه از آتش سوزی باغ‌های بن ۲ ميليارد تومان است

کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: نيروهاي آتش نشاني شهر بن، وردنجان، هوره، يانچشمه، سامان و شهرکرد براي خاموش کردن آتش به شهرستان بن آمدند.

اکبريان با اشاره به تلاش آتش‌نشانان براي مهار آتش افزود: به علت وزش باد شديد در منطقه آتش پس از خاموش شدن دوباره شلعه ور مي‌شود و اطفاي حريق را با سختي مواجه کرده است.

وي با بيان ميزان خسارت هاي وارده افزود: برآورد اوليه بين 20 تا 25 هکتار از اين باغ ها در آتش سوزي طعمه حريق شده اند و برآورد خسارات اوليه حدود 2 ميليارد تومان مي باشد.

وي افزود: عامل آتش سوزي انساني بوده است ولي عمدي و غيرعمدي بودن اين آتش سوزي در دست برسي مي باشد.
 
فرماندار شهرستان بن با بيان مشکلات دسترسي سخت و دره ها در اين باغها افزود: وجود دره هاي بزرگ و بدمسير بودن باعث تشديد اين آتش سوزي و سخت شدن کنترل براي آتش بوده است.


فرماندار شهرستان بن گفت: آقاي فرهادي مديرکل مديريت بحران استان در منطقه حضور پيدا کرده و از نزديک شاهد مشکلات موجود در منطقه بوده است.

وي ضمن تشکر از نيروهاي مردمي و بسيجي گفت: نيروهاي بسيجي و سپاه خيلي خوب و به موقع عمل کرده و با حضورخود  توانستند به نيروي هاي مردمي کمک رساني کنند.

حضور 30 بسیجی برای کمک به مهار آتش سوزی

سيد اصغر موسوي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: بلافاصله پس از اطلاع يافتن از آتش سوزي تمامي نيروهاي گردان بيت المقدس را فراخوان کرده وبه منطقه آتش سوزي اعزام نموديم.

وي افزود: 30 نفر از نيروهاي بسيجي براي کمک رساني و خاموش کردن آتش اعلام آمادگي کرده و بلافاصله به کمک مردم و نيرو هاي موجود در منطقه اضافه شدند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۶:۳۰

29 Dec 2019