۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۶۴۸۷
رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان:

آموزش و پرورش متحول، مشارکت جدي اولياء را نياز دارد

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان با بيان اينکه آموزش وپرورش متحول, مشارکت جدي اولياء رانياز دارد، ابراز کرد:خانواده ها فرزندان خود را در مدارس شهرستان ثبت نام کنند تا آموزش بهتر و هزينه هاي کمتر براي خانواده‌ها حاصل شود.
آموزش و پرورش متحول، مشارکت جدي اولياء را نياز دارد
به گزارش جهانبین نیوز، محمد دهقاني رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان در گفت‌وگو با سامان ما، ضمن تسليت تاسوعا و عاشوراي حسيني، و قبولي عزاداري همه عزاداران حسيني،به تبيين ويژگي هاي معلمان پرداخت و افزود: طبق آيات نوراني قرآن، اولين معلم انسان ها خداوند است و پس از آن پيامبر (ص) که جمله "اني بعثت معلما" از ايشان به يادگار مانده است. معلمان نيز به پيروي از سنت حسنه پيامبر (ص) بايد تواضع، فروتني و مطابقت گفتار و رفتار را سرلوحه کار خود قرار دهند و تلاش کنند تا بهترين الگو براي دانش آموزان خود باشند.

دهقاني با اشاره به مقاطع تحصيلي و رشد و پرورش دانش آموزان در بستر آموزشي و پرورشي افزود: مهم ترين مقطع آموزشي، مقطع ابتدايي بويژه پيش دبستاني است؛ چراکه آغاز شکل گيري شخصيت اجتماعي دانش آموزان از همين مقطع است، شخصيتي که آينده و جايگاه اجتماعي هر دانش آموز را شکل مي دهد.

وي با اشاره به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش گفت: در طول سه سال گذشته، تمامي برنامه هاي اجرا شده در سطح شهرستان، بر اساس ساحت هاي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش پيش رفته است و دانش آموزان نيز بر اساس همين سند تربيت شده و آموزش ديده اند.

دهقانی بيان اينکه در حال حاضر هيچ کلاس درس بدون معلم نمي باشد افزود: امسال نيز مطابق سال هاي گذشته بعلت اين که دانش آموزان از درس ها عقب نمانند و لطمه درسي نبينند نسبت به ساماندهي و سازماندهي نيروهاي انساني در قالب پروژه مهر تلاش زيادي شده است.

وي ارتقاء سطح علمي و کيفيت امکانات آموزشي مدارس رااز برنامه هاي مهم آموزش و پرورش دانست و افزود ،با تلاش شبانه روزي معاونان وکارشناسان نسبت به برنامه ريزي هاي دقيق در مدارس اهتمام جدي صورت گرفته است.

دهقانی همچنين افزود: برگزاري همايش هاي تخصصي ويژه مديران، معاونين، معلمان، دانش آموزان و اولياي آنها، از مهم ترين عوامل موفقيت هادر طول سال تحصيلي است که شايسته است از تمامي همکاران فرهنگي که در حصول اين دستاوردها نقش بسزايي ايفا کرده اند قدرداني نمود.

دهقاني توضيح داد: ارتقاء سطح علمي و کيفي مدارس و توسعه هاي زيرساختي، پذيرفته شدن دانش آموزان شهرستان در دانشگاه ها؛ نويد بخش، و از مهم ترين دستاوردهاي آموزش و پرورش در طول سه سال گذشته است.

وي در زمينه وضعيت آموزش و پرورش شهرستان سامان به راهبرد و استراتژي امورش وپرورش اشاره و همه موفقيت ها را مصداق بارز شعار "يک گام به جلو" واستفاده از انديشه هاي همکاران عزيز شمرد و تصريح کرد: اگر امروز شاهد اين هستيم که آموزش و پرورش شهرستان سامان از بين ۷۵۰منطقه در کشور از رتبه ۴۳۷ کشور به ۲۱۰ رسيده و نيز در استان از بين ۱۷ منطقه آموزشي که در سه سال گذشته ازرتبه ۱۴ به رتبه اول ،کسب افتخار نموده، همه ي اين ارزش ها مرهون زحمات دانش آموزان ساعي، خانواده هاي خردمند و معلمان متعهد و فرهيخته است.

دهقانی ادامه داد: با اين نگاه وضعيت بسيار خوبي داريم واز خانواده هاي عزيز خواست فرزندان خود را در مدارس شهرستان ثبت نام کنند تا آموزش بهتر و هزينه هاي کمتر براي خانواده‌ها حاصل شود.

دهقاني: قبولي ۱۲ نفر از يک کلاس ۱۵ نفر در رشته هاي خوب مهندسي دانشگاه ها در سال جاري را نشان از ظرفيت، توانمندي ها و تلاش همکاران اين شهرستان دانست.

وي در پايان ازمعلمان، همکاران فرهنگي، کادر اداري و نيز فرهنگيان بازنشسته که در حصول دستاوردها و موفقيت هاي ناحيه نقش آفريني کرده اند قدرداني کرد.

دهقاني همچنين از مردم شهرستان بويژه خانواده هايي که با حسن توجه خود از ظرفيت هاي آموزشي موجود در شهرستان استفاده مي کنند قدرداني نمود و حضور پرشور خانواده ها و اولياي گرامي در کنار آموزش و پرورش را ناشي از حسن اعتماد دانست.

وي درپايان صحبت هاي خود به اهميت مشارکت خانواده ها در متحول نمودن آموزش و پرورش پرداخت و از خانواده ها خواست تا در اين زمينه آموزش و پرورش را مساعدت و ياري نمايند.

انتهاي پيام1026ج/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۷:۲۲

30 Jan 2020