۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۵۹۵۶
در هفته دولت /

مرکز همودياليز در شهرستان سامان افتتاح مي شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان از افتتاح دو پروژه درماني و بهداشتي در هفته دولت خبر داد و ابراز کرد: بخش همودياليز شهرستان سامان با اعتباري بالغ بر 500 ميليون تومان دراين شهرستان راه اندازي مي شود.
مرکز همودياليز در شهرستان سامان افتتاح مي شود
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي خليلي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در هفته دولت دو پروژه درماني و بهداشتي در شهرستان سامان افتتاح مي شود اظهار داشت: مرکز همو‌دياليز شهر سامان با هزينه خريد تجهيزات ۵۰۰ ميليون تومان و تجهيز چهار تخت افتتاح مي‌شود.

خليلي با اشاره به وجود ۹ فرد دياليزي در شهرستان سامان افزود: اين واحد در مرکز جامع سلامت شبانه‌روزي سامان واقع شده است و در طول هفته عمل دياليز هشت بيمار را انجام مي‌دهد.

وي بيان داشت: با توجه به اينکه افراد دياليزي نيازمند به مراجعه يک روز درميان و قرار گرفتن حدود چهار ساعت در زير دستگاه‌هاي درماني هستند، طي مسافت طولاني به صورت روزانه براي بيماران سخت و طاقت‌فرساست.

خليلي با اشاره به اضافه شدن دو تخت مجهز ديگر به اين واحد در آينده نزديک تاکيد کرد: در هر شيفت چهار بيمار توسط پنج نيروي متخصص و پرستار مورد درمان قرار مي‌گيرند.

وي گفت: پروژه قابل افتتاح ديگر در شهرستان سامان مرکز جامع سلامت روستاي شوراب صغير است که زير‌بناي حدود ۷۰۰ متر و هزينه ساخت و تجهيز ۹۰۰ ميليون تومان دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان افزود: احداث اين مرکز از مصوبات سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به چهارمحال و بختياري در سال گذشته بود که طي ۱۱ ماه ساخته و تکميل شد.

خليلي ادامه داد: مرکز جامع سلامت روستاي شوراب صغير ۹ واحد فعال شامل دو پزشک، دندانپزشک، بهداشت محيط و خانواده، تزريقات، واکسيناسيون و غيره است که کارشناس تغذيه و روانشناس نيز از طريق مرکز معين شهرستان سامان اين مرکز را تحت پوشش قرار مي‌دهند.

وي با اشاره به اينکه اين مرکز هشت روستا شامل ۶ هزار و ۳۰۰ نفر جمعيت را تحت پوشش قرار مي‌دهد افزود: دو پزشک مرکز به صورت بيتوته مراجعه‌کنندگان را ويزيت مي‌کنند.

مرتضي خليلي با اشاره بر اينکه در حال حاضر پزشکان شهرستان سامان ۱۵ پزشک هستند که به شهروندان شهرستان سامان خدمت رساني مي کنند، اذعان داشت: در سال گذشته تعداد پزشکان شهرستان سامان پنج پزشک بود که امسال شاهد رشد سه برابري در حوزه پزشکان در مراکز بهداشت شهرستان سامان هستيم.

وي با بيان اينکه در پزشکان در مراکز روستاي هاي هوره، سوادجان، چم چنگ، شوراب صغير، مارکده و مرکز جامع سلامت شبانه روزي، پايگاه بهداشتي شبانه روزي دهقان در حال فعاليت هستند، بيان داشت: در مراکز هوره، سوادجان، شوراب صغير، چم چنگ و مرکز بهداشتي حاج بختيار و شبانه روزي سامان نيز دندان پزشکي فعال است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۸:۰۴

30 Dec 2019