۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۵۸۶۸
امام جمعه سامان /

مسجد بايد محلي براي تحليل به روز وقايع ملي و بين اللملي باشد

امام جمعه سامان با بيان اينکه مسجد بايد محلي براي تحليل وقايع به روز ملي و بين اللملي است، ابراز کرد: همزمان با روز جهاني مسجد 150 نفر از خادمين و دست اندر کاران مساجد شهرستان سامان تجليل مي شوند.
مسجد بايد محلي براي تحليل به روز وقايع ملي و بين اللملي باشد
به گزارش جهانبین نیوز، امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسليمن محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ۳۰ مرداد ماه روز جهاني مسجد و آغاز هفته بزرگداشت مسجد است بيان داشت: نبايد فراموش کنيم که نظام سياسي و دولت ها در جامعه انقلابي و اسلامي ما برآمده از مسجد و فرهنگ مسجد اي است.

ملک پور با بيان اينکه مسجد به عنوان سنگر اصلي و محور انقلاب اسلامي بوده که جرقه‌هاي اوليه انقلاب در آن زده شده است، تصريح کرد:مسجد تنها يک چهارديواري خشک و بي روح و محلي صرفاً براي رکوع وسجودو يا تربيت فردي نيست بلکه مسجد در طراز نظام ولايي و انقلابي محرابش جهت حرکت را نشان مي‌دهد و منبرش ماهيت و محتواي حرکت را تبيين مي‌کند و جماعتش موتور محرکه حرکت جمعي و منسجم را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينکه متاسفانه امروز حق مسجد و مسجديان ناديده گرفته مي‌شود و برخي جاها استفاده سياسي از آنها مي شود،بيان داشت: امروز مسجد با زبان بي زباني از کليه مسئولان مطالبه گري جدي دارد، امام راحل و عظيم‌الشأن انقلاب فرمودند مسجد سنگر است مسجد از اول سنگر بوده هميشه بايد سنگر باشد.

ملک پور گفت: اگر روزي خداي نکرده مسجد آسيب ببيند قطعا مقصر اصلي آنهايي هستند که پاي سفره مسجد به مقام و منزلت هاي اجتماعي رسيده اند و حق مسجد را خواسته يا ناخواسته ادا نکردند و مسجد را در حوزه‌هاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري دخالت ندادند و به حاشيه راندند.

وي با بيان اينکه در پايان دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم اين دولتمردان و سياستمداران هستند که مديون مسجد و فرهنگ مسجدي هستند ابراز کرد: اگر بخواهند از پشتوانه واقعي مردمي برخوردار باشند و در مقام خدمت صادقانه و مفيد گام هاي بلندي بردارند بايد محله محوري و مسجد محوري را پيشه خود سازند.

امام جمعه سامان با بيان اينکه بايد محلات با محوريت مسجد باشد عنوان کرد: يک نکته را هم عرض کنم با تعريفي که اسلام از مسجد عرضه مي‌کند مسجد نمي‌تواند پايگاه سياسي يک حزب باشد، مسجد از يک سو به خدا و از سوي ديگر به مردم تعلق دارد.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه مسجد بايد محلي باشد که متقن ترين و به روزترين تحليل‌هاي وقايع ملي و بين المللي را براي مخاطبين بايد داشته باشد، تصريح کرد: مسجد بايد محلي باشد براي پرورش مديران لايق و شايسته و حتما آن روحيه استکبارستيزي و انقلابي در نمازگزاران بايد تقويت مي‌شود و لذا اگر تحليل‌هاي منطقي و مقوي در مسجدي يا منبري صورت مي‌گيرد اين به معناي طرفداري از يک حزب نيست.

ملک پور با بيان اينکه در شهرستان سامان ۳۱ مسجد و ۱۱ حسينه وجود دارد ، بيان داشت: از اين تعداد مسجد ۱۸ مسجد فعال هستند و نماز جماعت در اني مساجد برگزار مي شود.

وي با بيان اينکه در روز جهاني مسجد در مسجد پل تاريخي و سياحتي زمانخان مراسم تجليل از خادمين, دست اندر کاران، روحانيون و خيرين و ... را با حضور نماينده ولي فقيه در استان چهار محال و بختياري حجت الاسلام و السلمين محمد علي نکونام برگزار خواهد شد ، بيان داشت: در اينم مراسم از بيش از ۱۵۰ نفر از خادمين و دست اندر کاران تجليل مي شود.

اجراي طرح پيوند نوجوان و جوانان در ۵۰ مسجد در چهار محال و بختياري

علي مردان مرداني مسئول طرح پيوند نوجوانان و جوانان با مسجد در چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در ۵۰ مسجد در استان چهار محال و بختياري طرح پيوند نوجوانان و جوانان با مسجد اجرا شده است ، عنوان کرد: در شهرستان سامان در ۵ مسجد اين طرح اجرا شده است.

مرداني با بيان اينکه هدف از اجراي اين طرح انس و الفت بيشتر قشر جوان و نوجوان با مسجد است ، بيان داشت: با توجه به شرايط هر مسجد با تقاضاي روحانيون مساجد اين طرح در مساجد برگزار مي شود .

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۹:۳۳

27 Jan 2020