۰
plusresetminus
دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی‌ خود در مورد عملیات این حزب در منطقه مرزی عرسال اظهار داشت که حزب‌الله از مدت‌ها پیش خود را برای این عملیات آماده کرده بود.
هدف از نبرد عرسال اخراج تروریست ها از این منطقه است/پیروزی در عرسال را به برادران اهل تسنن تقدیم می‌کنیم هدف از نبرد عرسال اخراج تروریست ها ا
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان چهارشنبه شب طی اظهاراتی تلویزیونی، پیرامون نبرد مقاومت با تروریست ها در منطقه «عرسال» لبنان به سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود از فلسطینی ها و اهالی قدس بخاطر دفاع از مسجدالاقصی قدردانی و تمجید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن که به وضوح بر ایستادگی یمنی ها در کنار لبنان در هر نبردی با دشمن اسرائیلی تاکید کرده است، قدردانی نمود.

وی همچنین اظهار داشت که در این سخنرانی پیرامون نبرد جرود عرسال و گزینه ها در این خصوص صحبت خواهد کرد.

نصرالله تصریح کرد: نمی خواهم در حال حاضر پاسخ ترامپ و دولت آمریکا را بدهم و نمی خواهم وارد مناقشه با کسی شوم.

وی افزود: هدف از نبرد عرسال خارج کردن تروریست های مسلح از منطقه ای است که جبهه النصره چه در جرود فلیطه یا جرود عرسال بر آن سیطره دارد. این نبردی است که هیچ تردیدی در آن وجود ندارد و هر کس در این خصوص شک دارد از اهالی روستاهای الهرمل، القاع، الفاکهه، راس بعلبک، اللبوه و روستاهای بعلبک و غیره جویا شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اختلاف نظرهایی در خصوص این نبرد وجود دارد که ما به آن احترام می گذاریم اما تاکید می کنم که ایران هیچ ارتباطی با آن ندارد و ما برای همکاری در این خصوص با مقامات سوریه ارتباط برقرار کردیم. ما از فصل بهار برای این نبرد آماده سازی کردیم و دو گزینه پیش روی ما در خصوص زمان آغاز آن بود یکی قبل از ماه رمضان و دیگری بعد از آن که ما بعد از ماه رمضان را انتخاب کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه زمان انجام این نبرد هیچ ارتباطی با تحولات منطقه ای و عربی ندارد، تصریح کرد: صحنه این نبرد نزدیک به صد کیلومتر مربع را شامل می شود. جبهه النصره بر این مساحت سیطره داشت، این مساحت کوهستانی و صعب العبور است و پیکار در این نبرد از سخت ترین نبردها است.

وی تاکید کرد: ما به پیروزی نظامی- میدانی بسیار بزرگی دست یافتیم و این امر در دو روز نخست این نبرد با کمترین هزینه محقق گردید. نبرد در جرود فلیطه بین ما و ارتش سوریه مشترک بود و در کنار هم جنگیدیم و شهید دادیم. آنچه ارتش لبنان در اطراف عرسال و جرود آن در خط مقدم انجام داد در ایجاد این پیروزی اساسی بود. ارتش لبنان در ایجاد مانع محکم در برابر تروریست ها و دفاع از اهالی منطقه نقش داشت.

نصرالله در ادامه اظهار داشت: علیرغم سخت بودن نبرد، منطقه عرسال به مدد ارتش لبنان در امنیت است. پس از پایان نبرد تمام مناطق و مواضعی را که داخل آن شده ایم به ارتش لبنان تحویل خواهیم داد تا اهالی عرسال به سرزمین خود بازگردند. ما به حقظ امنیت و حمایت از عرسال و اهالی آن اهتمام داریم و به کسی اجازه نخواهیم داد به اردوگاه آوارگان نزدیک بشود یا به آنها تعرض نماید.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: پیشروی در جرود عرسال ادامه دارد و از مجاهدان خواستم به منظور عدم حصول هرگونه اشتباه درباره آوارگان و غیرنظامیان با احتیاط و به شکل بررسی شده پیش روند. سرکردگان النصره بدانند که اوضاع میدان در اختیار ماست و پیشروی می کنیم اما فرصت در برابر آنها مهیاست لکن زمانشان کوتاه است.

سید حسن نصرالله افزود: ما به سمت هدف پیشروی می کنیم و دو مسیر در میدان پیش روی ماست یکی نبرد میدانی و دیگری مذاکرات و ما هر دو را تواما در پیش گرفته ایم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما در مقابل پیروزی بزرگ قرار داریم که به توفیق الهی از طریق نبرد میدانی یا گفتگو کامل خواهد شد. نبرد نظامی به صورت نهایی خاتمه خواهد یافت و مجاهدان و شهدای ما این پیروزی را به همه مردم لبنان و تمام ملت های منطقه که از تروریسم تکفیری رنج می برند تقدیم می کنند. این پیروزی هدیه به تمام طوایف و مذاهب مسلمانان و مسیحیان است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در نبرد با تروریسم به وظیفه خود عمل می کنیم و از کسی انتظار تشکر نداریم. به اهمیت اجماع در خصوص این نبرد اشاره می کنم و از تمام کسانی که در کنار مقاومت ایستاده و استقبال کردند تشکر می نمایم.

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود از تمام افراد دخیل در این نبرد از جمله شهدا، مجروحان و خانواده های آنها قدردانی و تمجید کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۲:۰۳

29 Dec 2019