۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۵۵۰۹
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب:

دولت به دشمن دیرینه کشور اعتماد کرد/هیئت نظارت بر برجام کارآمدی لازم را نداشته است/دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی نگاه به داخل داشته با

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیئت نظارت برجام وظایف خود را به خوبی انجام نداده و در آن منفعل عمل کرده است، گفت: این هیئت وظیفه دارد نامه مقام معظم رهبری در مورد این قراداد را رصد کند و نتایج آن را به مردم گزارش دهد.
دولت به دشمن دیرینه کشور اعتماد کرد/هیئت نظارت بر برجام کارآمدی لازم را نداشته است/دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی نگاه به داخل داشته با
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لطف الله فروزنده در گفت‌وگو با طربقه نیوز با بیان اینکه نگاه غیر انقلابی در تعاملات بین المللی مانند برجام موجب سوء استفاده و نگاه مغرضانه دشمن و استکبار جهانی می شود، اظهار کرد: پس از انقلاب نیز همین امر مشخص شد که در هر مرحله‌ای که مؤمنانه و با نگاه انقلابی حرکت کردیم موجب عقب نشینی دشمن شده است؛ اما وقتی محاسبات مادی در اولویت قرار گرفت طبیعی است که حقوق مردم نادیده گرفته شد و آسیب دیدیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در قضیه برجام دو تذکر جدی به دولت دادند و از همان ابتدا معظم له فرمودند که به آمریکایی ها «بدبین هستم»، همچنن تأکید داشتند که «به نتایج برجام خوشبین نیستم و مراقب باشید که دچار اشتباه محاسباتی نشوید و مراقب عناصر نفوذ باشید»؛ اما امروز شاهد بدعهدی های متعدد آمریکایی ها هستیم و نه تنها تحریم های وعده داده شده در برجام را لغو نکردند، بلکه می بینیم که در پی ایجاد روش ها و قوانین مختلف برای فشار آوردن بر جمهوری اسلامی هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: دلیل چنین اقداماتی این است که دولت به دشمن دیرینه کشور اعتماد کرد و با رویکرد انقلابی، شجاعانه و باصلابت با آنها برخورد نکرده که البته ضعف دیپلماسی مربوط به رویکرد اتخاذ شده است، چنانچه رویکرد دیپلماسی از موضع قدرت و دارای استراتژی انقلابی باشد، موفق می‌شویم.

وی افزود: سیستم دولت فعلی بر این معتقد است که با تعامل با قدرت های بزرگ می توان نتیجه گرفت و مسأله را حل کرد؛ اما این اتفاق نیفتاد، بلکه امتیازهای بسیاری نیز از ما گرفتند و همه تلاششان بر این مبناست که حرکت پیش رونده نظام جمهوری اسلامی را متوقف سازند.

*دغدغه‌ها و خطوط مورد تأکید رهبری در موضوع «برجام» رعایت نشده است

فروزنده با اشاره به اینکه رویکرد بدون صلابت و غیرانقلابی در مذاکراتی همچون برجام مشکلات را افزایش داده، گفت: مقام معظم رهبری همیشه سفارش داشته اند که در برابر استکبار جهانی با قدرت و قوت و صلابت ظاهر شوید.

وی ضمن تأکید بر ایستادگی در مورد مواضع انقلابی و استکبار ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان جهان، خاطرنشان کرد: دولت جدید نبایستی تحت رویکرد اعتماد به بیگانگان باشد؛ چراکه انتظار اینکه بتوانیم مشکلات کشور را با نگاه به بیرون حل کنیم نادرست است و باید تغییر کند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در جریان مقاومت با ایستادگی توانستیم پیروز صحنه باشیم در حالیکه هیچ کس فکر تبدیل شدن این جریان را به عنوان قدرت اول منطقه را نمی کرد، امروز پیروز صحنه رخدادهای منطقه، جمهوری اسلامی و جریان مقاومت به عنوان جریان اصلی است، بنابراین باید دولت این رویکرد را در سیاست ها تغییر دهد.

وی افزود: دولت برای حل معضلات داخلی و مشکلات اقتصادی هم باید نگاه مردمی به ظرفیت های داخلی داشته باشد و به طور کلی دولت باید سیاست های رهبری را اجرایی کنند.

فروزنده با بیان اینکه هیئت نظارت بر برجام وظایف خود را به خوبی انجام نداده و در آن منفعل عمل کرده است در حالی‌که وظیفه دارند نامه مقام معظم رهبری در مورد این قرارداد را رصد کنند و نتایج آن را به مردم گزارش دهند و نسبت به اجرایی شدن برجام در چهارچوب مشخص شده توسط مقام معظم رهبری هیچ موضعی ندارند.

وی بیان کرد: متاسفانه هیئت نظارت بر موضوع برجام به وظیفه خود عمل نکرده و کارآمدی لازم را نداشته است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۸:۴۷

2 Jan 2020