۰
plusresetminus
استان چهارمحال و بختياري داراي نقاط گردشگري زيادي است که نا شناخته مانده و زير ساخت هاي لازم براي توسعه آن بوجود نيامده است که با فراهم کردن زير ساخت ها گردشگران زيادي جذب آن مي شوند.
​جالبترين جاها در نقشه ها نيستند/ چهارمحال و بختياري منطقه اي سحرانگيز براي جذب گردشگران
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ استان چهارمحال و بختياري با دارا بودن بيش از ۲۵۰ جاذبه شناخته شده طبيعي تاريخي و مذهبي از مهم ترين مناطق کشور براي جذب گردشگر به شمار مي رود.

فرو نشست هاي بوجود آمده هم زمان با حرکات زمين ساختي زاگرس و آب حاصل از ذوب برف کوهاي بلند تالاب هاي متعددي را در استان تشکيل داده است که زيستگاه انواع پوشش گياهي – جانوري است وجود اين مواهب خدادي گردشگري طبيعي استان را از پتانسيل بسيار بالايي برخوردار ساخته است

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروف ترين رودخانه ها دايمي جنوب غربي و مرکزي ايران يعني کارون، زاينده رود ، دز از ارتفاعات اين استان سرچشمه گيرند جنگلهاي بلوط ، زالزالکو برخي ديگر از گياهان برگ پهن و نيز آبشار ها و غارها ، چشمه سارها با آب فراوان ، مناطق حفاظت شده ، گردشگاه ها و گرداب ها از ديگر عوامل طبيعي و اکوتوريسم استان محسوب مي شود.

بهار و تابستان فصل رونق اکوتوريسم در چهارمحال و بختياري

جلوه هاي اکو توريسم استان چهار محال و بختياري از تنوع بسياري برخوردار بوده و مي تواند سهم بسزايي در رونق دادن به صنعت گردشگري ايفا کند.
تالاب ها، چشمه ها، آبشارها, غارها ، مناطق حفاظت شده و ساير چشم اندازهاي طبيعي اين استان زيباترين پتانسيل هاي گردشگري کشور را تشکيل مي دهد و بر خلاف بسياري از مناطق طبيعي کشورمان که تا کنون نا شناخته مانده اند اين مناطق طبيعي از امکانات گردشگري متوسطي برخوردار بوده و در صورت ايجاد کامل زير ساخت هاي اين صنعت در اين مکان ها و معرفي کامل آن ها به علاقمندان چهارمحال و بختياري به تنهايي مي توانند مکاني براي جذب بسياري از گردشگران داخلي و خارجي و رونق اين صنعت در کشور باشد.



دانش آموختگان را به سمت توسعه گردشگري سوق دهيد

مدير شرکت مادر تخصصي توسعه ايرانگردي و جهانگردي ايران گفت: دانش آموختگان در هر رشته تحصيلي که هستند مي توانند براي توسعه صنعت گردشگري ورود پيدا کرده، طرح و ايده دهند

مهدي دياني مدير شرکت مادر تخصصي توسعه ايرانگردي و جهانگردي ايران در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر ؛ با اشاره به اينکه ايران يک کشور کوهستاني است بيان داشت: ما آن طور که بايد از ظرفيت گردشگري کوهستاني آن استفاده نمي کنيم .

وي با بيان اينکه رفتينگ زاينده رود چهار محال و بختياري را مي توان تبديل به يک گردشگري ورزشي کرد اذعان داشت: اين استان مي تواند مسابقات رالي دوچرخه سواري استقامت را در اين استان راه اندازي کند.

دياني با بيان اينکه طبيعت گردي، بوم گردي ورزشي و انواع گردشگري که مزيت نسبي را خداوند در اين استان قرار داده عنوان کرد: از ظرفيت هاي خدادادي گردشگري در کل کشور و در اين استان استفاده نشده است.

وي افزود: صنعت گردشگري در اين استان به تازگي شکل مي گيرد که در هين راستا مي توان پروژه هاي مختلف گردشگري را در استان شکل داد .

دياني عنوان کرد: دانش آموخته هاي اين استان فارغ از اينکه در چه رشته اي تحصيل کرده مي تواند وارد صنعت گردشگري شوند و در حوزه هاي مختلف کار کند .

وي با تاکيد بر اينکه استان چهارمحال و بختياري جايي است که گردشگري طبيعت گردي آن زياد است اذعان داشت: دانش آموخته هاي اين استان در هر رشته تحصيلي که هستند در صنعت گردشگري ورود پيدا کنند و آن را توسعه دهند.

دياني ادامه داد: فارغ التحصيلان کشاورزي در گردشگري کشاورزي, عمران در ساخت هتل ها و مجتمع هاي بين راهي, اقتصاد, پزشکي و .. هر کدام مي توانند ايده اي براي توسعه صنعت گردشگري ارائه دهند و ما نيز از آن ها حمايت خواهيم کرد.

وي با اشاره به مسئله بيکاري در جامعه اظهار کرد: اگر بيکاران در عرصه گردشگري ورود پيدا کنند ، با زدن اکوکمپ مي توانند به راحتي شغل ايجاد کنند .

دياني با اشاره به اينکه افراد مي توانند مکان هاي مختلف گردشگري را در اين استان براي جذب گردشگران داخلي و خارجي شناسايي کنند خاطر نشان کرد: اين استان داراي جنگلهاي زيبايي است که جوانان جوياي کار و شغل مي توانند با شناسايي و ارائه طرح گردشگري و تبديل کردن آن به اقامتگاه جنگلي نه تنها شغل براي خود ايجاد کرده بلکه در توسعه گردشگري استان نيز سهيم باشند .

وي تاکيد کرد: ما با اجراي چنين طرح هايي موافقت مي کنيم و آن ها را حمايت کرده تا بتوانند تسهيلات بگيرند و اقامتگاه هاي جنگلي, کوهستاني و ... را در استان چهارمحال و بختياري راه اندازي کنند.

دياني با اشاره به اينکه فضا و امکانات براي توسعه گردشگري گسترده است تاکيد کرد: جوانان به راحتي مي توانند از اين ظرفيت براي ايجاد شغل استفاده کنند.

ايران ميزبان دو رويداد گردشگري، ورزشي بين المللي

مديرشرکت مادر تخصصي توسعه ايرانگردي و جهانگردي ايران گفت: ديپلماسي گردشگري مهمترين راهکار جذب گردشگر خارجي است و به همين منظور دو رالي بين المللي امسال در ايران برگزار مي شود.

دياني اذعان داشت : با توجه به ظرفيت هاي خوب گردشگري ورزشي ايران از کشورهاي خارجي براي ديدن از اين جاذبه ها دعوت شده است و درگام نخست کشور مان موفق به کسب مجوز برگزاري ۲ رالي بزرگ بين المللي شده است.

دياني اظهار کرد : رالي اتومبيلراني فرمول E ويژه خودروهاي برقي که از سوي شرکت فرانسوي برگزار مي شود نه تنها مي تواند به مانوري براي فعالان محيط زيست جهان تبديل شود، بلکه بسيار مورد توجه مردم و رسانه هاي جهان قرار مي گيرد و تبليغ خوبي براي کشور است.

وي رالي دوچرخه سواري استقامت را از ديگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: اين برنامه از سوي شرکت اسپانيايي در کوير آران و بيدگل استان اصفهان برگزار مي شود.

ورود گردشگران خارجي به چهار محال و بختياري افزايش داشته است

معاون گردشگري اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري گفت:ورود گردشگران خارجي به چهار محال و بختياري افزايش داشته است .

حيدر صادقي معاون گردشگري چهار محال و بختياري اظهار کرد: اکثر گردشگران خارجي از کشورهاي اروپايي از جمله فرانسه، آلمان و ايتاليا در استان اقامت کردند.

صادقي گفت: برنامه‌ريزي به منظور احداث مکان‌هاي اقامتي از جمله هتل، مهمان‌پذير، اقامتگاه‌هاي بوم گردي و کمپينگ‌هاي عشايري، تامين زيرساخت‌هاي گردشگري جهت کانون‌ها، انجام تبليغات مناسب از جمله چاپ کتاب، بروشور و نقشه هاي گردشگري از برنامه هاي افزايش جذب گردشگر است.

معاون گردشگري اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خاطرنشان کرد: راه‌اندازي سايت‌هاي تبليغاتي براي معرفي استان در فضاهاي مجازي و نظارت بر تاسيسات گردشگري استان از ديگر برنامه‌هاي افزايش جذب گردشگر است.



چهارمحال و بختياري منطقه اي سحرانگيز براي جذب گردشگران

شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: چهار محال و بختياري از لحظ ساختاري با دارا بودن چشم اندازهاي بسيار زيبا کوهستاني ، تالاب ها, دشت ها, جنگل ها و رودخانه ها از محيط زيست طبيعي بسيار سحر انگيزي برخوردار است.

وي اظهار کرد: يکي از جاذبه هاي طبيعي اين استان تالابهاي آن است که در زمره تالابهاي بين المللي قرار داشته و از جنبه هاي مختلف زيست محيطي حائز اهميت است.

احمدي يادآور شد: با معرفي جاذبه هاي طبيعي و گسترش صنعت گردشگري در چهار محال و بختياري مي توانيم شاهد بسياري از گردشگران داخلي و خارجي در اين استان باشيم.

به گزارش بام ايران خبر؛ استان چهارمحال و بختياري داراي پتانسيل بالاي گردشگري است که متاسسفانه بسياري از جاذبه هاي طبيعي آن نا شناخته مانده که با شناسايي و ايجاد زير ساخت هاي گردشگري مي توان گردشگران داخلي و خارجي زيادي را جذب اين استان کرد .

با جذب گردشگران داخلي و خصوصا" گردشگران خارجي در بهبود اقتصاد استان نيز مي توان سهيم بود.

با توسعه صنعت گردشگري مي توان بسياري از جوانان بيکار که در پي يافتن يک شغل هستند را به سمت کار کشاند.

همت مسئولين در شناسايي و بعد از آن معرفي ، دادن ايده و طرح در حوزه صنعت گردشگري استان چهارمحال و بختياري و تبديل کردن آن به قطب گردشگري را مي طلبد.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني
انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۰:۳۲

4 Jan 2020