کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خنکاي نسيم تابستان در بام ايران

10 تير 1396 ساعت 13:24

تالاب بين‌المللي چغاخور در چهارمحال و بختياري يکي از مناطق بکر و دست‌نخورده دنيا را به خود اختصاص داده است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ تالاب بين‌المللي چغاخور شهرستان بروجن در اين استان يکي از مناطق بکر و دست‌نخورده دنيا را به خود اختصاص داده است.

اين تالاب در فصول مختلف سال محل مهاجرت پرندگان زيادي از نقاط دوردست به‌ويژه اروپا است که صحنه‌ زيبايي از جلوه‌هاي طبيعي را به وجود مي‌آورد.

منطقه نمونه گردشگري سياسرد از ديگر نقاط گردشگري شهرستان بروجن محسوب مي‌شود که با وجود چشمه‌، درختان سربه ‌فلک کشيده و آب ‌وهوايي مطبوع منظره‌اي زيبا و فرح‌بخش را براي گردشگران اين منطقه فراهم کرده است.

کوه کلار با ارتفاعات برف‌گير، چشمه گلوگرد، تالاب چال‌تر، گردبيشه پل‌مصلا‌، باغ‌هاي آورگان، هفت‌چشمه بلداجي، تالاب گندمان‌، چشمه آب‌سفيد و پارک بزيال بلداجي از ديگر نقاط بکر و با صفاي اين شهرستان است که در بهار و تابستان به‌خصوص ايام تعطيل روح ميهمانان و گردشگران را نوازش مي‌دهد.

وجود موزه مردم‌شناسي بروجن، کليساي روستاي معموره، قلعه ضرغام‌السلطنه بختياري در شهر فرادنبه، خانه‌هاي حفيظي‌ها و موزه تاريخ طبيعي از نقاط تاريخي و فرهنگي شهرستان بروجن است که هر ساله پذيراي ميهمانان داخلي و خارجي بسياري است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 35187

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35187/خنکاي-نسيم-تابستان-بام-ايران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir