۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۳۴۹۸۴
امام جمعه لردگان:

وظيفه همه مسئولان؛ اقامه دين خدا و عدالت‌ است/ شب هاي قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است

حجت الاسلام انصاري بيان داشت: امروز در نظام اسلامى، همه ي مسئولين بايد همّتشان اين باشد كه دين خدا را اقامه كنند، عدالت را احيا كنند، تبعيض در اجراى مقرّرات را از ميان بردارند...
وظيفه همه مسئولان؛ اقامه دين خدا و عدالت‌ است/ شب هاي قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به فضايل و برکات ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه تقوي است و ما بايد سعي کنيم در اين ماه خود را از لحاظ روحي و معنوي بسازيم و هرچه ما بيشتر خود را تقويت کنيم در مقابل دشمن قوي تر خواهيم بود.

ليلةالقدر؛ شب مغفرت‌
انصاري، با اشاره به شب هاي قدر و اهميت آن گفت: شب هاي قدر، فرصتى براى مغفرت و عذرخواهى است. از خداى متعال عذرخواهى و توبه كنيد حال كه خداى متعال به من و شما ميدان داده است كه به‌ سوى او برگرديم، طلب مغفرت كنيم .

وي افزود: در اين شبها انسان مي تواند خود را پيدا کند و هنوز يک شب ديگر براي مناجات با خدا فرصت داريم که بايد به نحو احسن از آن استفاده کنيم.

امام جمعه لردگان بيان داشت: اگر دستوراتي که ائمه و معصومين (ع) گفتند را درست عمل کنيم جامعه اي مبرا از خطا و اشتباه خواهيم داشت و اين دستورات هم چيزي نيست که نتوانيم انجام دهيم و به راحتي قابل انجام دادن هستند. که از جمله اين دستورات اين است که به ياد خدا باشيم، صدقه دهيم، احترام به بزرگان را داشته باشيم.
خطيب جمعه لردگان، به فضايل و برکات افطاري دادن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سفره هاي افطاري را ساده بگيريد و در کنار اقوام و خويشان خود فقرا را نيز دعوت کنيد تا برکت سفرهايتان دو چندان شود.
انصاري گفت: اسلام دين تواضع، همکاري، همدردي، هم نوع دوستي و اخلاق مداري است و همه ما بايد سعي کنيم اين ويژگي ها را داشته باشيم و در جامعه به کار گيريم.
 
   روز قدس؛ مقدمه تشكيل حزب مستضعفين دنيا است
امام جمعه لردگان با شاره به نزديک بودن روز جهاني قدس گفت: در روز جهاني قدس همه بايد يک هدف داشته باشند و آن تشکيل حزب جهاني مستضعفين است، همه بايد در اين روز در راهپيمايي شرکت نمايند و عليه دولت هاي مزدور قيام کنند.
وي گفت: در اين روز بايد ملت و دولت با هم متحد شوند و عليه استکبار جهاني شعار دهند و سعي کنند به فکر عملي کردن شعارهاي که مي دهند باشند.
 
وظيفه همه مسؤولان؛ اقامه دين خدا و عدالت‌ است
حجت الاسلام انصاري بيان داشت: امروز در نظام اسلامى، همه ي مسئولين بايد همّتشان اين باشد كه دين خدا را اقامه كنند، عدالت را احيا كنند، تبعيض در اجراى مقرّرات را از ميان بردارند، بيشترين توجّهشان به طبقه محروم و مستضعف و فقير باشد همچنان كه اميرالمؤمنين(ع) بود .

وي  در بخش ديگر سخنان خود به شجاعت و دلاوري مولاي متقيان علي(ع) در مقابل دشمن گفت: حضرت علي(ع) در ميادين جنگ رشادت هاي بسياري از خود نشان دادند و موقع که ضربت خوردند نيز به فکر خود نبودند و تنها در فکر دين اسلام بودند.

 انصاري در پايان به روز جهاد سازندگي اشاره کرد و گفت: وجود نهادي به نام جهاد سازندگي يعني رسيدگي به روستائيان و محرومين و سعي کنيد که حتما رسيدگي به محرومين و روستائيان را در دستور کار خود قرار دهيد.
انتهاي پبام/630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۰:۴۱

1 Jan 2020