۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۳۴۹۰۶
مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري خبر داد

تشديد بحران کم‌آبي باحضور مسافران تابستاني در چهارمحال و بختیاری

مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري گفت: سامان يک شهر توريستي است که هميشه با مهمانان زيادي مواجه بوده و در حال حاضر با گرم شدن هوا، مهمانان زيادي به اين شهرستان سفر کرده اند و این امر موجب شده این شهرستان با کمبود آب مواجه شود.
تشديد بحران کم‌آبي باحضور مسافران تابستاني در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ قدرت الله بيگلري مديرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر اظهار کرد: سامان يک شهر توريستي است که هميشه با مهمانان زيادي مواجه بوده و در حال حاضر با گرم شدن هوا، مهمانان زيادي به اين شهرستان سفر کرده اند و این امر موجب شده این شهرستان با کمبود آب مواجه گردد.

وي تصريح کرد: با گرم شدن هوا، پايين آمدن سطح آب زيرزميني و کاهش دبي استحصالي، شهرهايي که در ناحيه شرق اين استان است مثل بروجن، فرادنبه، سفيددشت را تقريبا با افت شديد آب شرب مواجه کرد.

بيگلري اذعان داشت: يک سري چاه هايی قبلا در شهر بروجن و فرادنبه حفاري شده و هرچند دبي آن ها کم بود اما مجددا در این شهر چيزي حدود سه حلقه چاه با آب شرب با دبي هاي کم حدود ۸ ليتر  وارد مدار شده است.

وي ادامه داد: در مورد چاه هاي آبي که با ژنراتور کار مي کنند و برق يکي از آن ها را به تازگي نصب شده است  سه حلقه چاه وارد مدار شده است و خوشبختانه توانستيم با این اقدام وضعيتي که در حال تبديل شدن به يک بحران و يا يک تنش آبي در شهر بروجن بود را کنترل کنیم.

بيگلري افزود: در شهر بروجن نزديک به ۵۰ ليتر در ثانيه کاهش دبي داشتيم ولي در چاه هاي جديد ۲۳ ليتر در ثانيه را وارد مدار کرده و به زودي يک چاه ديگر وارد مدار مي شود که دبي آن حدود ۸ ليتر بر ثانيه است.

مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه منطقه بروجن در وضعیت کمبود آب است يادآور شد: برای رفع مشکلات آبی در این شهرستان حفاري يک چاه آهکي در شهر بروجن را در دست اقدام داريم.

وي به اجراي خط انتقال در شهر فرادنبه اشاره کرد و گفت: در این شهر اجرای یک خط انتقال را دنبال مي کنيم و خوشبختانه هيچ گونه قطعي آب در اين شهر تاکنون گزارش نشده است.

بحران کم آبي به برخي مناطق سفيددشت هم کشيده شد

مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ۲۰ يا ۳۰ خانواده در شهر سفيددشت با کمبود آب مواجه شده بودند بيان داشت: دو هزار اشتراک آب در شهر سفيددشت وجود دارد که از اين تعداد ۲۰ يا ۳۰ خانواده آن با کمبود آب مواجه شده اند.

وي افزود: در تلاشيم چنانچه توافق صورت گيرد در این شهر يک چاه اجاره اي را وارد مدار کنيم.

بيگلري با بيان اينکه تعدادي از خانواده ها در سفيددشت با تنش آبي مواجه هستند بيان داشت: در تلاشيم که اين بحران به زودي برطرف شود.

امسال شاهد هيچ گونه قطعي آب در فرخشهر نبودیم

بيگلري با تاکيد بر اينکه فرخشهر را توانستيم در خصوص قطعي آب مديريت کنيم اذعان داشت: روز گذشته يک حلقه چاه با دبي بيش از ۲۰ ليتر بر ثانيه آزمايش و پمپاژ آن انجام شد که چاه آب شرب خوبي است که تا قبل از عيد فطر اين چاه را در شهر فرخشهر وارد مدار مي کنيم.

وي بيان داشت: اگر چه در فرخشهر مي توانست تنش بي آبي وجود داشته باشد اما با مديريت این موضوع، تاکنون هيچ گونه قطعي آب گزارش نشده است.

مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري منطقه کاج در شهرستان اردل را يکي از شهرهاي مواجه با تنش آبی در اين استان دانست و گفت: به دلیل تاسيسات منابع آبي که در اختيار آب و فاضلاب روستايي بود و يک مقدار تاسيسات چشمه منطقه سردآب ايراد داشت که خوشبختانه حل شد و شهر کاج مشکل خاصي از لحاظ بحث آب شرب ندارد.

بيگلري يادآور شد: بيشترين مشکلي که شهرهاي استان امسال با آن مواجه و دست به گريبان بوده و در سال ۹۵ هم درصدد تامين آب آن بوديم شهر سامان است.

وي افزود: تعدادي از مناطق شهر سامان که در جاهاي مرتفع قرار دارد و در واقع به يک شهر توريستي معرفی شده، هميشه با گرم شدن هوا با ورود مهمان هاي زيادي مواجه بوده، که این موضوع باعث شده اين شهر دچار کمبود آب شود بطوری که که طبق گزارشات تعداد جمعيت اين شهر از ۱۶ هزار نفر به دو و يا سه برابر  مي رسد که قطعا با اين شرايط دچار کمبود آب در شهر سامان مي شويم.

بيگلري با بيان اينکه مشکل ما در شرکت آب فاضلاب بر سر تامين آب است اذعان داشت: ممکن است اين قضيه حاد شود و بايد تصفيه خانه آب شرب را وارد مدار کنيم.

وي خاطر نشان کرد: سال گذشته در منطقه آب گيري که در اختيار ما است توانستيم آب را وارد مدار کنيم.

مديرعامل آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري ادامه داد: مي خواهيم اين لوله را از قطر ۱۵۰ ميليمتر به ۴۰۰ ميليمتر برسانیم تا بتوانیم ۱۲۰ ليتر بر ثانيه آب وارد تصفيه خانه کنيم، اما متاسفانه اهالي محل و منطقه چلوان وارد کار شدن و مسائل حريم را مطرح مي کنند.

بيگلري با تاکيد بر اينکه باید با استانداري جلسه اي گرفته شود و تعيين تکليف شود که آيا ما اين خط را اجرا کنيم عنوان کرد: اگر مردم کمک کنند ما اين کار را اجرا مي کنيم و ظرف مدت يک هفته مشکل تامين آب شهرستان سامان را حل مي کنيم.

اهالی سامان مانع از اجراي پروژه آب و فاضلاب می شوند

مديرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري گفت: ما از زمستان پارسال درگير اجراي خط آب و فاضلاب در شهر سامان هستيم و پيمانکار گرفته شده اما متاسفانه مشکلات اجتماعی مانع از انجام کار شده است.

بيگلري با بيان اينکه وضعيت ما از نظر تامين آب نسبت به سال گذشته بهتر است عنوان کرد: در شهر بروجن، فرخشهر و حتي سامان هم مي تواند وضعيت مطلوبي داشته باشیم.

وي اظهار کرد: سامان رودخانه زاينده رود را دارد و ۱۲۰ ليتر بر ثانيه آب را می‌توان برای مردم انتقال داد و اگر موانع رفع شود ما ظرف مدت يک هفته مشکل شهر سامان را حل خواهیم کرد.

بيگلري تاکيد کرد: ما برای ادامه کار نیاز به حمایت مقامات استان و از جمله استاندار داریم که امیدواریم با وارد عمل شدن آن ها بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

بحث ما تنها تامين آب مردم است

مديرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري گفت: برخي مي گويند آبگيري که ساخته مي شود در شعاع ۱۵۰ متري نبايد باشد چون بر روي زمین هاي ما اثر مي گذارد و اين مسئله ای است که قانون گفته و ما نمي توانيم قانون را زير پا بگذاريم.

بيگلري تاکيد کرد: جلساتي گرفته مي شود و اين مسائل حل و فصل مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۵:۴۴

31 Dec 2019