۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۴۲۳۷
به بهانه هفته کارگر

کارگر مستاجر بروجني: مردم دقيقه اي خود را جاي ما بگذارند/دستمزد کارگران با حقوق نجومي بگيران زمين تا آسمان فاصله دارد

کارگر مستاجر بروجني ضمن بيان اين که حقوق کارگري کفاف هزينه هاي زندگي را نمي دهد،گفت: دستمزد کارگران با مديراني که حقوق نجومي مي گيرند زمين تا آسمان فاصله دارد؛ حقوق اندک ما با حقوق زياد آنها قابل مقايسه نيست.
کارگر مستاجر بروجني: مردم دقيقه اي خود را جاي ما بگذارند/دستمزد کارگران با حقوق نجومي بگيران زمين تا آسمان فاصله دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، هر روزي که از خانه خارج مي شويم اگر خوب به دنياي اطرافمان بنگريم کارگران زحمت‌کشي را مي بينيم که براي تامين آسايش مردم تلاش مي کنند و در واقع وظيفه بسيار سنگيني را به دوش مي کشند.

اگر سينه اين کارگران را بشکافيم پر است از رنج ها و واقعيت هاي تلخ از زندگي سخت و طاقت فرسايي که با شنيدن آن دل هر انساني را به درد مي آورد از حقوق هاي اندک و تعويق در پرداخت حقوق تا اجاره خانه هايي که کمر اين قشر ضعيف و زحمت کش را خم کرده است.

درد و دل هاي اين قشر زحمت کش که سنگ بناي پيشرفت و توسعه در جامعه هستند نشان مي دهد کمتر کسي به صورت عملي مشکلات اين قشر را پيگيري و دنبال کرده است.

اين روزها اگر پاي درد و دل کارگران بنشينيم متوجه خواهيم شد اين قشر زحمت کش نيازمند توجه بيشتر مسئولين و مراعات حال کارگران از سوي مردم جامعه هستند.

صادقي يکي از کارگران شهرداري که در شهر بروجن مستاجر است به خبرنگار کلار، گفت: احساس خوشحالي مي کنم از لباسي که به تن دارم و خيلي راضي هستم که به مردم خدمت مي کنم.

مردم دقيقه اي خود را جاي ما بگذارند

وي با اشاره به زحمت و تلاش کارگران شهرداري براي نظافت محيط شهر بروجن، گفت: انتظار داريم مردم در محيط شهر زباله نريزند تا شهرمان هميشه تميز و پاکيزه بماند.

صادقی ادامه داد: ما وظيفه داريم کارمان را به نحو احسن انجام دهيم اما از مردم هم توقع داريم حداقل سالي يک دقيقه خودشان را جاي کارگر شهرداري تصور کنند تا بفمهند که نسبت به شهر خودشان بايد احساس مسئوليت کنند.

حقوق کارگران جوابگوي هزينه آنان نيست

صادقي با بيان اين که اکثر مردم حال کارگران شهرداري را درک نمي کنند، گفت: انتظار داريم مردم همانگونه که در منزل خود به پاکيزگي اهميت مي دهند نظافت در محيط شهر را هم رعايت کنند.


وی در پاسخ به اين سئوال که چه انتظاري از مسئولين داريد، گفت: کارگران مشکلات و گرفتاري هاي زيادي دارند انتظار داريم اين قشر را بيشتر درک کنند.

صادقي که مستاجر است ضمن گلايه از اجاره‌خانه گران در شهر بروجن، اضافه کرد: درآمدي که قشر کارگر دارند کفاف هزينه هاي زندگي و اجاره هاي گران قيمت را نمي دهد.

حقوق کارگران با نجومي بگيران زمين تا آسمان فاصله دارد

اين کارگر مستاجر در پاسخ به اين سوال که بين حقوق کارگران و مديران نجومي بگير چه تفاوتي وجود دارد، گفت: دستمزد کارگران با مديراني که حقوق نجومي مي گيرند زمين تا آسمان فاصله دارد، حقوق اندک ما با حقوق زياد آنها قابل مقايسه نيست؛ اصلا نمي شود حرف آن را زد.

وي با اشاره به اين که ۱۲ سال سابقه کار در پروژه هاي بزرگي مثل کارون چهار را دارم، ادامه داد: شرايط کاري من اين نيست اما به خاطر مخارج زندگي مجبور مي شويم شغل هاي ديگري را هم انتخاب کنيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۸:۱۰

10 Jan 2020