۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۴۲۰۷
معاون راهبردی سپاه پاسداران:

دموکراسی انقلاب اسلامی برگرفته از متن اسلام است

معاون راهبردی سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی یک نظام مردم‌سالار است و این مردم‌سالاری از دموکراسی غربی به عاریت گرفته نشده، بلکه در متن اسلام وجود دارد.
دموکراسی انقلاب اسلامی برگرفته از متن اسلام است
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدتولایی، معاون راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» از رادیوگفتگو عنوان کرد: آنچه ماموریت سپاه را تعیین می‌کند، اقتضائات انقلاب است. بنابراین در هر زمانی اینکه سپاه چه کار باید بکند، این شرایط و اقتضائات انقلاب است که تعیین می‌کند که سپاه در چه عرصه‌ای فعالیت کند. البته باید رابطه سپاه با انقلاب اسلامی را نیز باید تعریف کنیم. انقلاب اسلامی یک نظام مردم‌سالار است و این مردم‌سالاری از دموکراسی غربی به عاریت نگرفته بلکه در متن اسلام این مردم‌سالاری وجود دارد.

وی افزود: چرا حضرت امام (ره) در مبارزه با رژیم شاه هیچ وقت جنگ مسلحانه را توصیه نکردند؟ همیشه خط حضرت امام این بود که باید مردم را آگاه کرد و مردم خودشان باید شاه را بیرون کنند. بعد از پیروزی انقلاب وقتی می‌خواهند روستاها ساخته شود، خطاب به مردم پیام می‌دهند که همه بسیج شوید و بروید روستاها را بسازید. باز می‌خواهند بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند به مردم پیام می‌دهند و می‌فرمایند هر کس که سواد دارد برود و آن فردی را که سواد ندارد، آموزش دهد.

معاون راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: می‌خواهند برای محرومان مسکن بسازند، می‌گویند من یک حسابی ایجاد کردم و مبلغی هم واریز کردم، مردم کمک کنید به آنهایی که بی‌سرپناه هستند تا برایشان خانه ساخته شود. حتی بسیج را که تشکیل می‌دهند، امام با یک مبنای فقهی می‌فرمایند دفاع از بلاد اسلامی بر هر زن و مرد مکلفی واجب است و چون مقدمه واجب، آموزش نظامی است پس بر هر زن و مرد مکلفی واجب است که آموزش نظامی ببیند.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۶:۳۳

27 Dec 2019