۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۴۲۰۰
در چهار محال و بختياري:

احياء تالاب گندمان با افزايش 37 درصدي ورود پرندگان

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: لانه گزيني 45 هزار قطعه پرنده آبزي به تالاب گندمان نشان از احياء آن تالاب است.
احياء تالاب گندمان با افزايش 37 درصدي ورود پرندگان
به گزارش جهانبین نیوز؛ شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفت و گو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با اشاره به اينکه اين استان شش تالاب دارد اظهار کرد: از بين شش تالاب اين استان دو تاي آن از اهميت زيادي برخوردار است.

احمدي تصريح کرد: تالاب بين المللي چغاخور که در کنواسيون بين المللي رامسر ثبت شد و تالاب گندمان که اين تالاب جزء ۱۰ تالاب برتر کشور نيز شناخته شده است تالاب هايي هستند که از اهميت بالايي برخوردار هستند.

وي ادادمه داد: ما با مشارکت مردم حاشيه تالاب ها، بهره برداران، ساير دستگاه ها و ادارات دولتي، دانشگاه ها، سازمان هاي مردم نهاد و... براي معرفي تالاب ها و بررسي مشکلات، ارائه راهکارهاي مديريت اصولي و تدوين قانون از پايين به بالا را تصويب کرديم.

احمدي اذعان داشت: هدف از ارائه راهکارهاي مديريتي اصولي و تدوين قانون از پايين به بالا، حفاظت بهينه از تالاب ها است.

وي با اشاره به اينکه تالاب گندمان در دهه گذشته به علت خشکسالي هاي پياپي و عدم تصويب حق آبه با مشکلات زيادي مواجه بود عنوان کرد: طي مشارکت و برنامه ريزي هاي صورت گرفته که با برخي دستگاه ها و سازمان هاي مردم نهاد داشته ايم امروز تالاب گندمان به تالاب زنده و پايدار تبديل شده است.

احمدي افزود: ادامه اين روند در ايجاد اشتغال، در افزايش روحيه نشاط، اميد و... نقش موثري خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه، سال گذشته اقدامات اجرايي در زمينه حفظ و احياء تالاب گندمان انجام داده شد خاطرنشان کرد: تالاب گندمان به عنوان قهرمان ملي شناخته شد و در همين راستا لوح تقدير و تنديس به اداره کل محيط زيست استان اهدا گرديد.

احمدي با بيان اينکه مطالعات تکميلي پژوهشي در مباحث اقتصاد محيط زيست انجام مي شود اذعان داشت: با اقدامات صورت گرفته در سطح تالاب هاي استان شاهد حضور چشمگير پرندگان مهاجر ، آبزي و کنار آبزي در فصول زمستان و بهار به اين استان بوديم.

وي ادامه داد: سال گذشته شاهد ورود گونه هاي پرندگان مهاجر و گونه هاي پرندگان در معرض انقراض در تالاب گندمان بوديم که هنمين امر باعث شد براي اولين بار اين تالاب به طرف احياء کامل پيش رود.

احمدي با تاکيد بر اينکه ۳۷ درصد افزايش ورود پرندگان به تالاب ها را داشته ايم تصريح کرد: ۴۵ هزار قطعه پرنده آبزي و غير آبزي در تالاب هاي اين استان در حال لانه گزيني هستند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۴۷

27 Dec 2019