۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۳۸۵۳
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دامهاعلیه طاعون و سیاهزخم در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش همکاران در شبکه های دامپزشکی و برنامه ریزی های خوب انجام گرفته در ستاد استان واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دامهاعلیه طاعون و سیاهزخم در چهارمحال و بختیاری انجام شد.
واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دامهاعلیه طاعون و سیاهزخم در چهارمحال و بختیاری
دکتر عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار داشت: با تلاش همکاران در شبکه های دامپزشکی و برنامه ریزی های خوب انجام گرفته در ستاد استان پیشرفت قابل توجه ای بدست آمد.

وی در ادامه بیان داشت: بیماری های مشترکی مانند سل، بروسلوز ( تب مالت ) و شاربن (سیاه زخم ) تهدیدات بسیار زیادی برای سلامت انسان محسوب می شوند بر اساس تست بیماری سل از ۷۶ درصد در سال ۹۴ به ۹۸ درصد پیشرفت در سال ۹۵ رسیده است. همچنین در عملکرد واکسیناسیون تب مالت گاو و گوساله به ترتیب از ۸۳ و ۸۴ درصد در سال ۹۴ به ۹۷ و ۸۸ درصد در سال ۹۵ رسیده ایم.

نجاتی گفت: تب برفکی بیماری است واگیر دار بین زوج سمان که در صورت شیوع در گله های گاو و گوسفند می تواند خسارات اقتصادی فراوانی بوجود آورد، در همین راستا برای کاهش خسارات احتمالی به دامداران، با عملکرد خوب همکاران واکسیناسیون صورت گرفته از ۹۴ درصد عملکرد در سال ۹۴ به ۹۹ درصد در سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته پوشش واکسیناسیون بیماری هایی مانند PPR (طاعون نشخوارکنندگان کوچک ) و شاربن ( سیاه زخم ) طبق پیش بینی صورت گرفته به ۱۰۰ درصد پیشرفت رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: موارد مثبت بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند بیماری سل و تب مالت با تست، کشتار و خونگیری های صورت گرفته از ۴۳ و ۴۴ مورد در سال ۹۴ به ۲۳ و ۱۰ مورد در سال ۹۵ کاهش یافته اند.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری گفت: انشاء الله در سال جاری به مراتب عملکرد بهتری در ارایه خدمت به مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۹:۳۱

31 Dec 2019