۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۱۶۶۱
رئيس جمعيت هلال احمر کوهرنگ خبر داد

برگزاري اولين دوره تخصصي امداد کوهستان در ارتفاعات زردکوه

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان کوهرنگ از برگزاري اولين دوره تخصصي امداد کوهستان در ارتفاعات زردکوه خبر داد.
برگزاري اولين دوره تخصصي امداد کوهستان در ارتفاعات زردکوه
به گزارش جهانبین نیوز، رضا ظاهري، رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: به منظور ايجاد روحيه نشاط و شادابي در بين نجاتگران اين جمعيت و همچنين آمادگي تيم هاي امداد و نجات نسبت به برگزاري يک دوره تخصصي کوهستان در ارتفاعات زردکوه شهرستان کوهرنگ اقدام شد.

وي افزود: نجاتگران شرکت کننده در اين دوره با صعود به ارتفاعات زردکوه علاوه بر کوهپيمايي با اقدامات تخصصي مهم و آموزشهاي لازم در زمينه امداد و نجات آشنا شدند.

ظاهري ادامه داد:اين دوره 10 روزه تخصصي امداد و نجات کوهستان در شهر چلگرد همزمان بصورت تئوري و عملي برگزار شد.
 
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان کوهرنگ بيان داشت: ارتقاي هرچه بهتر و مطلوب‌تر خدمات امدادي به آسيب‌ديدگان و افرادي که دچار سانحه مي‌شوند، استفاده از تجهيزات پيش رفته و به روز در زمينه جستجو و نجات، روش جستجو در کولاک و يخبندان هنگام ريزش بهمن، چگونگي دست‌يابي به مفقودان و در نتيجه مقابله با هرگونه شرايط اضطراري از جمله اهداف دوره محسوب مي‌شود.
 
ظاهري گفت: در اين دوره 20 نفر از نجاتگران جمعيت هلال احمر کوهرنگ شرکت کردند، به اين صورت که ابتدا در محل کانون فجر چلگرد، آموزش علمي ـ تئوري ديده و سپس مابقي را در ارتفاعات زردکوه آموزش عملي ديدند.

وي تصريح کرد: اين در حالي است که صعود و فرود، کار با طناب، رهاسازي، کار با بسکت و سيکل کردن مصدوم در محيط آزاد، کوهپيمايي صحيح در کوهستان و جهت‌يابي در روز و شب از جمله آموزش‌هاي عملي طي اين دوره به شمار مي‌رود.
 
رضا ظاهري در ادامه گفت: علاوه بر موارد مذکور صعود و فرود از ديواره، يک شب در ارتفاعات  زردکوه، جستجو و نجات مصدوم در کوهستان و حمل مصدوم به صورت صحيح از ديگر موارد مورد آموزش در اين دوره تخصصي بود که منجر به توان‌افزايي و آمادگي شرکت‌کنندگان در دوره شد.

وي افزود: در پايان بعد از آزمون به شرکت کنندگان از سوي سازمان امداد و نجات، جمعيت هلال احمر گواهي صادر خواهد شد.

انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۶:۰۳

1 Feb 2020