۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۹۷۵۹

فرصت ۱۰روزه برای غایبین از خدمت/ مشمولان تکلیف خدمت را مشخص کنند

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایبی که در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در طرح جریمه مشمولان غایب نکرده اند فقط ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.
فرصت ۱۰روزه برای غایبین از خدمت/ مشمولان تکلیف خدمت را مشخص کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار ابراهیم کریمی، در خصوص اجرای طرح جریمه مشمولان غایب گفت: ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب در دو مرحله در سال جاری انجام شده و ۱۵ مردادماه نیز پایان مهلت ثبت نام از مشمولان غایب است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، افزود: علاوه بر این، تعدادی به دلیل نقص مدارک موفق به ثبت نام نشده اند که در مجموع به ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن هشدار به مشمولان غایبی که همچنان وضعیت خدمت وظیفه عمومی خود را مشخص نکرده اند، گفت: پیامکی جهت اطلاع رسانی برای این مشمولان ارسال شده است و این دسته از افراد طی ۱۰ روز پس از دریافت پیامک و حداکثر تا پایان مرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +۱۰) نسبت به تعیین تکلیف خدمت وظیفه عمومی خود اقدام کنند.

وی تعداد مشمولان غایب را حدود یک میلیون نفر اعلام و تاکید کرد: اطلاعات کامل مشمولان غایب در سامانه وظیفه عمومی موجود است و تلاش بر این است که وضعیت خدمتی این افراد در سال ۹۵ تعیین تکلیف شود و منظور از تعیین تکلیف مشخص شدن وضعیت اعزام به خدمت سربازی، اخذ معافیت پزشکی و یا شرکت در طرح جریمه مشمولان غایب است. این مقام انتظامی تصریح کرد: برخی از مشمولان غایب می توانند در صورت داشتن بیماری از معافیت پزشکی استفاده کنند بنابراین فرصت دارند که درخواست خود را در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) ثبت کنند.

وی یادآور شد: پس از اتمام این مرحله برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با مشمولان غایب برخورد می شود.

سردار کریمی با اشاره به اینکه مدارک تحصیلی مشمولان غایب راستی آزمایی می شود خاطرنشان کرد: علاوه بر آن نیز تعهدنامه ای از متقاضیان اخذ می شود که در صورت هرگونه مغایرت یا تخلف نسبت به ابطال کارت آنان اقدام شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۸:۱۵

26 Dec 2019