۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۸۹۵۱
معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

نمايش اشياء تاريخي مرمت شده در موزه‌هاي چهارمحال و بختياري

معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: اشياء تاريخي مرمت شده در موزه‌هاي استان چهارمحال و بختياري به نمايش گذاشته مي‌شوند.
نمايش اشياء تاريخي مرمت شده در موزه‌هاي چهارمحال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  بام ايران خبر، مصطفي هادي‌پور معاون ميراث فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، از نمايش اشياء تاريخي مرمت شده در موزه‌هاي استان پس اتمام مراحل مرمتي در موزه‌هاي مرتبط باتوجه به کاربري اشياء و آثار تاريخي خبر داد و اظهار داشت: اشياء بدست آمده از حفاران غيرمجاز يا اکتشافات علمي کشف و ضبط گرديده‌اند.

وي با بيان اينکه اين آثار داراي ارزش تاريخي ـ فرهنگي پس از مطالعات باستان‌شناختي مي‌باشد گفت: تعيين قدمت و ارزش تاريخي توسط کارشناساس خبره به منظور مرمت در کارگاه مرمت اشياء با بکارگيري فناوري‌هاي نوين و با استناد به گذشته تاريخي آثار مورد مرمت قرار گرفتند.

وي از فعال شدن کارگاه مرمت اشياء تاريخي در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۰ قلم شي بااستفاده از مواد و تجهيزات مورد نياز از دي‌ماه سال گذشته تاکنون مرمت شده است.

هادي‌پور غالب اين اشياء را شامل ظروف سفالي و فلزي که مربوط به دوره‌هاي تاريخي و اسلامي هستند دانست و افزود: مرمت اين اشياء شامل پاکسازي آثار، شستشو و نمک‌زدايي، برداشتن رسوبات سطحي و محصولات خوردگي فعال حاصل از انفعالات فيزيکي و شيميايي است به نحوي که بر ماهيت و شکل اثر خدشه‌اي وارد نشود.

وي اذعان داشت: پس از انجام تمامي مراحل مرمت مرحله نهايي يعني استحکام‌بخشي براي حفاظت از اثر انجام مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۲:۰۳

25 Jan 2020