۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۸۶۳۲
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران؛

25 بانک در سراسر کشور موظف به پرداخت وام ازدواج به جوانان هستند/تاکنون در مورد زمان پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج تصمیمی گرفته نشده است

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران گفت: روز گذشته مبلغ وام ازدواج به جوانان از 3 میلیون به 10 میلیون ارتقا یافت متاسفانه تاکنون در ارتباط با زمان پرداخت این وام به جوانان تصمیمی گرفته نشده است.
25  بانک در سراسر کشور موظف به پرداخت وام ازدواج به جوانان هستند/تاکنون در مورد زمان پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج تصمیمی گرفته نشده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روز گذشته جوانانی که برای ثبت نام وام ازدواج به سامانه بانک مرکزی وارد شدند با یک عبارت رو به رو شدند به هر یک از زوجین مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وام ازدواج تعلق خواهد گرفت.

محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران در ارتباط با زمان پرداخت این وام گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تامین مالی این وام از طریق حساب‌های پس‌انداز و قرض‌الحسنه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از آنجا که اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی به جوانان نیازمند حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌باشد در حال حاضر بخشی از منابع مالی برای تامین اعتبار این وام وجود ندارد و بانک مرکزی در تلاش است تا موانع موجود در این مسیر را بردارد.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران اظهار داشت: باتوجه به اینکه تاکنون ۴۵۰ هزار نفر از جوانان باقیمانده در انتظار وام ۳ میلیون تومانی می‌باشند و مشمول وام ۱۰ میلیونی خواهند شد به علت کمبود منابع مالی در پرداخت‌ها با محدودیت مواجه هستیم.

کریمی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۸۰۰ هزار ازدواج در کشور صورت گیرد و باتوجه به اینکه ۴۵۰ هزار نفر از قبل در انتظار این وام هستند بانک‌ها در مجموع باید به ۱ میلیون و 250 هزار نفر وام اعطا کنند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون ۲۵ بانک در سراسر کشور موظف به پرداخت وام ازدواج به جوانان هستند و تقریبا شامل تمامی بانک‌های موجود در کشور می‌شود.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ایران تصریح کرد: بر مبنای قانون عملیاتی بانکداری بدون ربا، بانک‌ها موظف هستند که نسبت به بازگشت اصل خود ضمانت از جوانان دریافت کند و احتمال دارد که نحوه ضمانت برای دریافت وام تغییر کند لذا در تلاشیم تا کم‌ترین مزاحمت و دردسر برای جوانان فراهم شود.

کریمی تاکید کرد: تاکنون در ارتباط با زمان پرداخت این وام به جوانان تصمیمی گرفته نشده و امیدواریم که تا پایان هفته آینده بعد از بررسی‌های انجام شده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۱:۴۲

26 Dec 2019