کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

کاشت بیش از دو هزار نهال به یاد شهدای چهارمحال و بختیاری

17 اسفند 1394 ساعت 11:23

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته بزرگداشت شهدا ۲ هزار و ۴۰۰ نهال به یاد شهدای استان کاشته خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ایران خبر، قدرت‌الله رییسی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نهادینه نمودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اساسی‌ترین مسائل و موضوعات باارزش نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه عزت و شرف ایران اسلای را مدیون شهدا و ایثارگران می‌دانیم تصریح کرد: باید هر روز، روز شهید باشد تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از دین خود را به این عزیزان ادا نماییم.

رییسی به سال‌روز تاسیس بنیادشهید در ۲۲ اسفند سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است و هدف از بزرگداشت این روز، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدا می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از ۵۴ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت شهدا خبر داد و اظهار داشت: بنیادشهید در طول هفته بزرگداشت شهدا که از ۱۷ تا ۲۲ اسفند در نظر گرفته شده است، ۵۴ عنوان برنامه اجرا خواهد کرد که اهم آنها همایش اختتامیه جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا روز دوشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار خواهد شد.

تقدیر از مدیرانی که در سال ۹۴ در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش چشم‌گیری داشتند از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهداست.

وی از برگزاری ۴ یادواره شهدای دانش‌آموز در چهار مدرسه استان که بیشترین شهید را در دفاع مقدس داشته‌اند خبر داد و افزود: این یادواره‌ها در هنرستان فنی شهرکرد، دبیرستان شهید استکی، هنرستان کشاورزی شمس‌آباد و دبیرستان شهدای بروجن بصورت همزمان روز ۱۸ اسفندماه ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

قدرت‌الله رییسی اضافه کرد: با هماهنگی بعمل آمده با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خطبه‌های نماز جمعه روز ۲۱ اسفند در سراسر استان به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یافته و روسای بنیاد شهرستان‌ها سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهند بود.

مدیرکل بنیاد شهید استان: دیدار با خانواده‌های معظم و معزز شهدا و ایثارگران بستری در بیمارستان‌ها و دیدار با خانواده شهدایی که تاریخ شهادت آنها در ۲۲ اسفند بوده است از برنامه‌های بنیاد در هفته بزرگداشت شهدا خواهد بود.

برگزاری یادواره شهدا با عنوان هفته بزرگداشت شهدا، برگزرای برنامه‌های فرهنگی در ۳۰ حسینیه شهید استان، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در مراکز شهرستان‌های سراسر استان و به صورت ویژه در شهرکرد روز ۲۱ اسفند ساعت ۷ صبح و، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در شهرکرد همزمان با ایام فاطمیه و نصب و رونمایی ۱۷۰ تابلو تصاویر شهدا در شهرستان لردگان در روز ۲۲ اسفند از دیگر برنامه‌های بنیاد در هفته بزرگداشت شهدا می‌باشد.

گفتنی است، ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته بزرگداشت شهدا و روز ۲۲ اسفند به عنوان روز شهید در تقویم رسمی کشور درج شده است.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 27756

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27756/کاشت-بیش-دو-هزار-نهال-یاد-شهدای-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir