۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۶۴۹۱
در محکومیت شهادت شیخ نمر:

ترس عربستان از شیعیان علی (ع) نمر را پای چوبه دار کشید

عربستان سعودی با این اقدام خود ثابت کرد که از شیعیان حضرت علی علیه السلام می‌ترسد و تنها راه چاره خود را اعدام رهبران شیعیان در سراسر جهان می‌داند.
ترس عربستان از شیعیان علی (ع) نمر را پای چوبه دار کشید
به گزارش جهانبین نیوز، شیخ "نمر باقر النمر" ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۷۹ هجری قمری در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد که از آن علمایی چون "آیت‌الله شیخ محمدبن ناصر آل‌نمر" (قدس سره) و خطبای حسینی چون جدش حاج "علی‌بن ناصر آل‌نمر" سر بر آورده بودند.

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال ۱۴۰۰ هجری قمری، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم (عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.

شیخ نمر پس از ۱۰ سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم (عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب (ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

نخستین بازداشت شیخ نمر در مهٔ ۲۰۰۶ میلادی بود وی در بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

بازداشت دوم، در ۲۳ اوت ۲۰۰۸ میلادی رخ داد. شیخ نمر آل‌نمر در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳ در اثر حملهٔ مسلحانهٔ نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. در نوامبر ۲۰۱۴، حکم اعدام نمر از جانب دادگاه ویژهٔ جزایی عربستان سعودی اعلام شد و وی، محکوم به مرگ از طریق گردن زدن با شمشیر شد!

در ۴ مارس ۲۰۱۵ دادگاه تجدید نظر وی را به اتهام "حمل سلاح، تحریک به اختلافات طایفه‌ای و اطاعت نکردن از ولی امر" به اعدام محکوم کرد. دادگاه تجدیدنظر، اتهامات مطرح شده علیه شیخ نمر با حکم صادر شده از سوی دادگاه پیشین وی (دادگاه بدوی) که "محاربه" بود را متناسب ندانست و اعلام کرد که "قتل تعزیری" یا همان اعدام با "جرم‌های ارتکابی از سوی متهم متناسب است.

ترس عربستان از شیعیان علی (ع) نمر را پای چوبه دار کشید

یکی از طلاب حوزه در مصاحبه با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه آل‌سعود و به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: عربستان سعودی با این اقدام خود ثابت کرد که از شیعیان حضرت علی علیه السلام می‌ترسد و تنها راه چاره خود را اعدام رهبران شیعیان در سراسر جهان می‌داند.

این طلبه حوزه تصریح کرد: شیخ نمر نشان داد عزت شیعه زیر پای ظلم نرفتن است و با فریاد خود بر سر آل‌سعود خروشید.

وی با بیان اینکه آل‌سعود توان مقابله با این شهید والامقام را نداشت؛ افزود: نداشتن توان مقابله با شیخ نمر موجب شد تا آل‌سعود به فکر از سر راه برداشتن ایشان افتاده و دست به این اقدام وقیحانه بزند.

اعدام شیخ نمر نشان از شکست آل‌سعود دارد

این طلبه حوزه گفت: آل‌سعود تاوان اقدامات خود را در شیعه‌کشی خواهد داد و این اعدام نشان‌دهنده شکست آل‌سعود در برابر شیعیان است.

وی تصریح کرد: آل‌سعود با این اقدام نشان داد حامی رژیم کودک‌کش و غاصب اسرائیل بوده و چون منطق و قانونی ندارد رو به کشتار شیعیان می‌آورد.

وی تاکید کرد: آل‌سعود به خیال خام خود می‌خواهد انتقام خود را از انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه با این جنایات بگیرد.

اعدام شیخ نمر چهره ظالمانه آل‌سعود را به دنیا نشان داد

دانشجوی رشته قرآن و معارف اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز این اقدامات وحشیانه را سرکوب کرده، گفت: رژیم آل‌سعود همیشه اقدامات وقیحانه با شیعیان جهان اسلام داشته و هیچ‌گاه نتوانسته با این اقدامات به خواسته‌های خود برسد.

وی تصریح کرد: این اقدامات چهره ظالمانه این رژیم را بیش از پیش آشکار کرده و نه تنها موجب کم‌رنگ شدن بیداری اسلامی در منطقه نخواهد شد بلکه مردم را بیشتر به سمت کشف ماهیت اسلام می‌برد.

این دانشجو تاکید کرد: دست های آل سعود و آمریکا و رژیم صهیونیست به هم گرفه خورده و این سه باهم در این جنایات سهیم هستند و همدیگر را پشتیبانی می کنند.

وی گفت: بیداری اسلامی با این اقدامات سرکوب نخواهد شد و به زودی شاهد گسترش بیشتر آن خواهیم بود.

عربستان با اعدام شیخ نمر خشم حکومت‌ها، مردم منطقه و جهان را برانگيخته است

یکی از خبرنگاران شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز گفت: اين اقدام خشونت‌آميز عربستان در قبال اين روحاني شيعه، واکنش‌هاي گسترده‌اي در سطح منطقه و جهان به همراه داشت.

وی  با بیان اینکه واکنش‌ها در پي شهادت آيت‌الله شيخ باقر نمر در سطح منطقه و جهان همچنان ادامه دارد و عربستان با اين اقدام، خشم حکومت‌ها و مردم منطقه و جهان را برانگيخته است؛ تاکید کرد:  قدرت گرفتن شیخ نمر  عامل سرنگونی رژیم آل‌سعود بود و  هدف آل سعود عقب نشاندن شیعه بود.

یکی از بسیجیان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: آل‌سعود نمی‌خواهد شیعه قدرت بگیرد چون عربستان مرکز وهابیت و شیخ نمر را به عنوان یک عامل خطر برای خود می‌دانستند.

این بسیجی گفت: عربستان قصد داشت با به شهادت رساندن شیخ نمر رسیدن به اهداف شیخ نمر را مسدود کند اما ما به او می‌گوییم با این کار  تنها رسیدن به هدف را عقب انداخت اما نتیجه نهایی موفقیت بیداری اسلامی در منطقه است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۵۴

27 Dec 2019