۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۶۴۸۴

بررسي علل مشکلات گردشگري کوهرنگ

نبود زيرساخت‌ها باعث شده تا نهادها و شرکت‌هاي گردشگري نتوانند تمام جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان کوهرنگ را جهت جذب توريسم معرفي نمايند.
بررسي علل مشکلات گردشگري کوهرنگ
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، با شروع فصل بارش برف و نشستن نخستين برف در شهرستان کوهرنگ برآن شديم تا به مشکلات گردشگري در شهرستان کوهرنگ بپردازيم.
 
شهرستان کوهرنگ با داشتن جاذبه‌هاي گردشگري در هر چهار فصل سال همواره يکي از کانون‌هاي گردشگري در منطقه زاگرس و جنوب غربي ايران به حساب مي‌آيد؛ اين شهرستان هر ساله پذيراي گردشگران زيادي از سراسر کشور است.

با وجود اين مسئله و سابقه طولاني در توريسم همچنان زيرساخت‌هاي مورد نياز در اين شهرستان متناسب با تعداد گردشگر که هرساله به آن افزوده مي‌شود؛ نیست و اين مسئله مشکلات زياد زيست محيطي را در بر خواهد داشت.

متاسفانه بي‌توجهي مسئولين و عدم حمايت بخش دولتي و همچنين جهت‌گيري‌هاي شهرستاني در تخصيص بودجه کافي، از عوامل مهمي هستند که باعث گرديد زيرساخت‌هاي گرشگري در شهرستان متناسب با ميزان گردشگر رشد کافي را ندشته باشد.
 
از سوي ديگر نبود زيرساخت‌ها باعث شده تا نهادها و شرکت‌هاي گردشگري نتوانند تمام جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان را جهت جذب توريسم معرفي نمايند.

و جهت‌گيري معني‌دار در اطلاع‌رساني باعث شده مشکلات و معضلات گردشگري شهرستان انعکاس مناسبی جهت پيگيري مسئولان را نداشته باشد.
 
از ديگر مشکلات در آماده کردن زيرساخت‌هاي گردشگري در شهرستان مي‌توان به همکاري نکردن بخش دولتي با بخش خصوصي اشاره کرد؛ با توجه به اين که بخش خصوصي به ميزان زيادی خواهان سرمايه‌گذاري در صنعت گردشگري است اما عدم همکاري  دولت و همچنين نبودن تسهيلات مناسب باعث شده است که شرکت‌هاي گرشگري در بخش خصوصي با مشکلات زيادي در سرمايه‌گذاري در اين صنعت سودآور را داشته باشند.

قسمت ديگري از مشکلات گرشگري در شهرستان کوهرنگ به عدم هماهنگي بين ادارات مربوطه است تا جايي که بعضي از ادارات و نهادهاي استاني با مانع‌تراشي نه تنها به بخش گردشگري کمک نمي‌کنند بلکه از پيشرفت آن نيز جلوگيري مي‌کنند و در توجيه اين عمل خود مهيا نبودن زيرساخت مشکلات فرهنگي و زيست محيطي بهانه قرار مي‌دهند.

اين در حالي است که تمام اين موارد با مديريت صحيح قابل حل مي‌باشند و اين‌گونه بهانه‌ها و مانع‌تراشي‌ها صرفا جهت خارج کردن توريسم از شهرستان کوهرنگ و سوق دادن آنها به محل دلخواه مي‌باشد.

اميدواريم حداقل مسولان شهرستاني آستين همت را بالا بزنند تا اين صنعت سود آور در شهرستاني که اغلب جوانان آن بيکار هستند يا براي کار مجبورند به استان‌هاي ديگر جهت کار مهاجرت کنند زمينه کاري مناسب را فراهم آورد.

رحيم محمدحسيني

انتهاي پيام1020ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۴۷

27 Dec 2019