۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۲۵۶۷۱
مشاور رئیس سازمان مدارس صدرای کشور:

برای تربیت دینی نوجوانان دین را بدون اوهام، خرافه و ترس به آنان معرفی کنیم

مشاور رئیس سازمان مدارس صدرای کشور گفت: برای تربیت دینی نوجوانان بهتر است جاذبه‌های دینی را تقویت و دین را بدون اوهام، خرافه و ترس به آنان معرفی نماییم تا فردایی با زنان و مردان دین‌دار، با نشاط، امیدوار و مصمم داشته باشیم.
برای تربیت دینی نوجوانان دین را بدون اوهام، خرافه و ترس به آنان معرفی کنیم
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح مشاور سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: باور دینی امری نیست که گوشه‌ای از وجود آدمی را پر کند و سایر گوشه‌ها را خالی بگذارد.

وی افزود: ایمان و باور دینی زمانی خود را نمایان می‌سازد که در سراسر زندگی بشر حضور داشته باشد.

فلاح با اشاره به اینکه باور دینی یعنی حضور همه‌جانبه معنویت در زندگی فردی واجتماعی که دارای دو نقش سلبی و ایجابی است ادامه داد: نقش سلبی آن یعنی انسان از لذات حرام و مکروه کناره‌گیری کند و به خود بقبولاند که برای هدفی برتر خلق شده است.

مشاور رئیس سازمان مدارس صدرای کشور تصریح کرد: وظیفه خانواده از این جهت بسیار خطیر است که والدین باید از دوران کودکی به کودک طوری آموزش مذهبی دهند که کودک تصورات دقیق و صحیحی از خداوند داشته باشد.

وی گفت: خانواده مذهبی، مدرسه مذهبی و به طور کلی جامعه مذهبی از انسجام بهتری برخوردار است و به افراد خود اطمینان لازم را دارد و از اعضای خود حمایت به عمل می‌آورد و این رمز نگهداری و حمایت از نوجوان و جوان است.

فلاح بیان داشت: خانواده و مدرسه‌ای که از بینش مذهبی درست برخوردار باشد برای واقعیت وجودی نوجوان و جوان خود تعریف درستی ارائه می‌دهد و سعی می‌کند تجربیاتی را برای آنان فراهم سازد که متناسب با ظرفیت وجودی آن‌ها باشد.

مشاور رئیس سازمان مدارس صدرای کشور گفت: برای تربیت دینی نوجوانان بهتر است جاذبه‌های دینی را تقویت و دین را بدون اوهام، خرافه و ترس به آنان معرفی نماییم تا فردایی با زنان و مردان دین‌دار، با نشاط، امیدوار و مصمم داشته باشیم و از این طریق بتوانیم آینده روشنی را ترسیم کنیم.

گفتنی است، همزمان با این مراسم، دانش‌آموزان مقاطع سوم و چهارم دبیرستان دخترانه و پسرانه از مشاوره تحصیلی مرتضی ناوندی استفاده و بهره بردند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۸:۳۶

2 Jan 2020