۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۲۵۵۴۷
وال استریت ژورنال؛

پوتین به ایران می‌آید/ گرمتر شدن روابط تهران - مسکو

رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز شرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود با رهبر ایران و دیگر مقامات این کشور، دیدار و گفتگو کند.
پوتین به ایران می‌آید/ گرمتر شدن روابط تهران - مسکو
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، با گرمتر شدن روابط تهران - مسکو و همکاری دو طرف در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته به تهران سفر کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال (WSJ) با اعلام این خبر نوشت: پوتین برای اولین سفر خود به ایران از سال ۲۰۰۷، برنامه‌ریزی کرده است.

براساس این گزارش، یک مشاور سیاست خارجی کرملین روز جمعه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درحال برنامه‌ریزی برای ملاقات از ایران در ۲۳ نوامبر می‌باشد.

"یوری اوشاکوف" مشاور امور خارجی پوتین افزود: رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز شرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود با رهبر ایران و دیگر مقامات این کشور، دیدار و گفتگو کند.

وی در ادامه گفت: طبیعی است که درخلال حضور پوتین در این اجلاس، تماس‌ها و نشست‌های دوجانبه با مقامات کشور میزبان و دیگر کشورهای شرکت‌کننده برقرار خواهد شد.

آقای اوشاکوف در عین حال گفته، برنامه دیدارهای پوتین هنوز نهایی نشده است.

وال استریت ژورنال افزود: روابط مسکو با تهران از زمان امضای توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ و همچنین آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه برای حمایت از بشار اسد، گرمتر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: روسیه همچنین درحال عملی کردن برنامه‌ای است تا سیستم قوی دفاع موشکی اس-۳۰۰ را در اختیار ایران قرار دهد؛ اقدامی که موجب انتقاد و نگرانی آمریکا و اسرائیل شده است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۳۰

28 Dec 2019