۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۴۵۲۰
در چهارمحال و بختیاری:

نبود خدمات زیربنایی موجب از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌شود

معاون امور صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری گفت: ما با رفتار خوب و کاهش زمان صدور مجوز فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم و این تنها راهی است که برای جذب سرمایه‌گذار به استان برایمان باقی مانده است.
نبود خدمات زیربنایی موجب از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌شود
محمدکاظم منزوی در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری مانند سایر استان‌ها و با توجه به قوانین موجود تقریبا از نظر سرمایه‌گذاری در کشور یکسان در نظر گرفته شده است و ردیف استان‌های محروم نیست.

وی با بیان اینکه این استان از نظر فنی و قانونی متاسفانه هم سطح استان‌هایی نظیر اصفهان و تهران قرار گرفت است تاکید کرد: از این‌رو باید تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذار در استان داشته باشیم تا بتوانیم توقعات موجود در این زمینه را برآورده سازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری اصلا امکانات موجود در استان‌هایی مانند تهران و اصفهان وجود ندارد ادامه داد: ما در این استان اصلا مشوق‌های لازم را نداریم و باید با شگردهای دیگر سرمایه‌گذران را به استان وارد سازیم.

منزوی کاهش زمان خدمات، فرایندها و رفع موانع اداری را که در استا‌ن‌های بزرگ به دلیل حجم کاری بالا وجود دارند یکی از این شگردها عنوان و افزود: ما با رفتار خوب و کاهش زمان صدور مجوز فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم و این تنها راهی است که برای جذب سرمایه‌گذار به استان برایمان باقی مانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری خدمات زیربنایی مناسبی وجود ندارد افزود: برای ادامه کار و جذب بیشتر سرمایه‌گذار تنها نقطه امید در استان همت مسئولین است چون اگر سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود تنها به دلیل روی خوشی است که به آن نشان داده می‌شود.

وی به کسب رتبه دوم سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس توسط این استان در کل کشور اشاره و بیان داشت: ما در این مدت از نظر میزان سرمایه‌گذاری در کشور بهترین بودیم و درواقع ما در بحث بوروکراسی اداری به خوبی عمل کرده و از این رو از این لحاظ بهترین در کسور شده‌ایم.

منزوی یکی از مشکلات در این زمینه را رنجی دانست که استان از شرایط تحریم می‌برد و خاطرنشان کرد: استان ما جزء استان‌های کمتر توسعه‌یافته است و این درحالی است که استان به عنوان استان کمتر توسعه‌یافته اعلام نشده و توقعات از آن زیاد است.

معاون تولیدات صنعتی و معدنی در استان یکی دیگر از مشکلات استان را کوچک بودن آن عنوان و اضافه کرد: در چاچوب کلان کشور اگر قرار باشد کاری انجام شود اولویت‌بندی می‌شود و استان‌های بزرگ در اولویت قرار گرفته امکانات به این استان‌ها سرازیر می‌شود و این مشکل بزرگی برای استان ما است.

منزوی ضعف منابع بانکی را یکی دیگر از مشکلات استان دانست و تاکید کرد: مسئولین در استان اختیارات کافی نداشته و بانک‌ها بیشترین تسهیلاتی که ارائه می‌دهند ۳۰ میلیارد ریال است که این هم مشکلی بزرگ بوده و سرمایه‌گذاران را از استان دور می‌کند.

این مسئول با اشاره به بالا بودن سود وام‌های بانک‌ها ادامه داد: تنها در یک صورت است که متقاضیان تسهیلات بانکی می‌توانند سود کمتری پرداخت کنند و آن این است که این تسهیلات را از صندوق توسعه ملی که مختص استان‌های محروم است و چهارمحال و بختیاری هم تنها در این مورد محروم شناخته شده است دریافت کنند.

وی سود وام‌ها در این صندوق را تقریبا ۴ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: متاسفانه با این که این صندوق شرایط خوبی برای متقاضیان وام تعریف کرده است اما به دلایل برخی از مشکلات کسی موفق به دریافت وام از آن نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۱:۴۱

27 Dec 2019