۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۳۱۹۳
رئيس اداره تبليغات اسلامي کوهرنگ:

يکي از آسيب هاي عشاير، نبودن مستمر روحاني در بين آنها است

حجت‌الاسلام علي نصيري گفت: يکي از آسيب هاي مختص عشاير، نبودن مستمر روحاني در بين آنان بوده است.
يکي از آسيب هاي عشاير، نبودن مستمر روحاني در بين آنها است
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، رئيس اداره تبليغات اسلامي کوهرنگ در اين نشست با بيان اينکه روحانيون اعزامي به عشاير بهتر است بومي  و با مشکلات عشايري آشنا باشند، افزود: با توجه به سابقه طولاني اعزام عشايري و به همت مبلغين بومي و با مديريت و کارآيي بهتر، طرح و اعزام به مناطق عشايري اين شهرستان در ايام ماه مبارک رمضان و طرح تابستان برنامه ريزي شده است.
 
حجت‌الاسلام علي نصيري افزود: يکي از آسيب هاي مختص عشاير، نبودن مستمر روحاني در بين عشايربوده و مبلغ اعزامي به عشاير بايستي اکثر وقت خود را در بين عشاير باشند و با مشکلات عشايري آشنا بوده که در اين مورد روحانيون بومي در اولويت  اعزام به مناطق عشايري هستند.
 
در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام کريمي مسئول ستاد اقامه نماز استان بيان کرد: تشکيل کارگروه عشايري در سطح استان با حضور و همکاري فرماندار،اعضا شهرستاني و شوراي اقامه نماز برگزار شود تا با برنامه ريزي مناسب برنامه هاي کيفي و متنوعي در ايام رمضان و طرح تابستان در مناطق عشاير نشين برگزار شود.
 
در اين نشست زمانپور فرماندار کوهرنگ خواستار برنامه ريزي مناسب ومتداوم براي گسترده نمودن زير ساخت هاي فرهنگي عشاير شهرستان شد و افزود: شهرستان کوهرنگ داراي کمبودهاي  مکاني و رفاهي خاص هست و حضور روحانيون بومي در مناطق عشايري با توجه به اعزام تا حدودي از اينگونه مشکلات کاهش مي دهد.
 
حجت‌الاسلام سيد حسن چراغي  رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل هم در ادامه نشست بيان کرد: شناسايي اعزام عشايري در مناطق عشاير نشين شليل و ديناران مشخص شده است که در اينجا از روحانيون بومي به صورت گروهي براي برگزاري برنامه هاي ديني و فرهنگي ماه مبارک رمضان و طرح تابستان دعوت مي‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمد جمالپوردر ادامه تبليغ چهره به چهره در بين عشاير را بنا به تجربيات گذشته گامي موثر در جهت تبليغ فرهنگ و زندگي اسلامي ارزيابي کرد.

در پايان نشست کارگروه طلايه داران تبليغ عشايري، تلاش همه جانبه براي زير ساخت هاي فرهنگي، همکاري ساير ادارات و نهادهاي فرهنگي،بازديد از طرح، مشخص نمودن مناطق عشايري و تعداد روحانيون اعزامي،تامين امکانت اوليه رفاهي روحانيون،همکاري در اسکان و اياب و ذهاب،  ارزيابي طرح در پايان ونظر سنجي جهت بازخورد از برنامه هاي پيش روي اعضا طلايه داران تبليغ عشايري بود.
 

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۹:۱۲

5 Jan 2020