۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۳۱۴۲
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری:

۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش معادن در استان

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گفت: از اول انقلاب تا اوایل ۹۲ سرمایه گذاری در استان حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است با این وجود سرمایه گذاری صورت گرفته تا انتهای سال ۹۳ ، ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد.
۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش معادن در استان
به گزارش جهانبین نیوز سید نعیم امامی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در خصوص وضعیت معادن در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه معدن کارهای بزرگی در دست اقدام داریم.

امامی افزود: سازمان زمین شناسی کشور بر اساس مطالعاتی که سالهای قبل انجام داده بود مکانهایی را در استان مستعد وجود عناصر فلزی تشخیص داده بود که عمدتا در شمال و مرکز استان هستند که متاسفانه بعلت عدم پیگیری و نبود اعتبار در سالهای گذشته بلاتکلیف مانده بودند که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد امسال انجام شوند.

وی یکی از پهنه ها با وسعت ۸۰۰ کیلومتر مربع در شمال استان را نام برد که قرار است در سال ۹۴ مطالعه ای دقیق روی آن صورت بگیرد .

امامی اظهار کرد: در همین راستا با سازمان گسترش صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گفتگویی هایی صورت گرفته است که بخشی از کار را سازمان زمین شناسی انجام دهد و پهنه دیگری به مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربع که آهن ، مس ، سرب و روی در آن وجود دارد را به این سازمان واگذار شده تا در سال جاری مورد مطالعه قرار دهند .

وی گفت : با انجام این دو مطالعه در سال ۹۴ متوجه خواهیم شد که آیا در شمال استان منابع فلزی وجود دارد و آیا واقعا این استان منابع فلزی دارد یا خیر ؟ پس از دریافت گزارش در پایان سال این دو منطقه آزاد خواهند شد و معادن کشف شده را به مناقصه گذاشته و بهره برداران بخش خصوصی جهت بهره برداری به استان دعوت خواهند شد .

امامی افزود : مطالعات صورت گرفته در سالهای گذشته نشان می دهد که در سطح عظیمی از استان به مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع مس همراه با کبالت وجود دارد که اگر محیط زیست استان همکاری نموده و اجازه دهد مطالعات تکمیلی امسال انجام شود سازمان زمین شناسی کشور به پیمانکاری سازمان ایمیدرو با زدن گمانه هایی عمق ماده معدنی و میزان و مقدار آن را مشخص خواهند کرد که در صورت همکاری میتوانیم از تنها معدن استان بهره برداری کنیم.

امامی در پاسخ به اینکه جذب سرمایه در استان در سال گذشته چه میزان بوده است گفت : تا پایان سال ۹۳ استان ما در صدور جواز از نظر حجم سرمایه گذاری رتبه اول را در کشور دارد ، سال گذشته جواز های صادر شده ۵۰ درصد افزایش و ۱۱۸۰ درصد نسبت به سرمایه گذاری در سال های قبل از نظر رقمی و تقریبا از اول انقلاب تا اوایل ۹۲ سرمایه گذاری در استان حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است با این وجود سرمایه گذاری صورت گرفته تا انتهای سال ۹۳ ، ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۰ برابر افزایش را نشان می دهد.

وی گفت : انتظار داریم ظرف سه سال آینده این سرمایه گذاری ها به نتیجه رسیده و در این شرایط خواهیم توانست حداقل ۲ الی ۳ هزار نفر را در بازار کار صنعت جذب و اشتغال ایجاد کنیم که نشان می دهد رشد بی نظیری را در سال گذشته داشته ایم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۲:۴۸

30 Dec 2019