:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> محور توسعه و پیشرفت داشتن منابع طبیعی نیست بلکه پرورش انسان نخبه و دانشمند است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۲۴۱۰
معاون سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور:

محور توسعه و پیشرفت داشتن منابع طبیعی نیست بلکه پرورش انسان نخبه و دانشمند است

دکتر حمید پور محمدی گفت: آن چیزی که آموزه های انقلاب اسلامی و سند راه بردی توسعه مقام معظم رهبری به ما آموخته است این است که انسان محور توسعه می باشد، به این معنی که وقتی صحبت از انسان می شود طبیعتا حرف از انسان دانا، عالم، دانشمند و نخبه است،
محور توسعه و پیشرفت داشتن منابع طبیعی نیست بلکه پرورش انسان نخبه و  دانشمند است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر دکتر حمید پور محمدی در همایش تدبیر در توسعه استان چهار محال و بختیاری گفت: اگر قرار است تدبیر مناسبی برای پیشرفت و توسعه استان انجام دهیم باید ۲ نکته را در نظر بگیریم. یکی اینکه مسئولین، محور توسعه استان را چه چیزی قرار می دهند و دوم اینکه مزیت های استان چه چیزهایی است.

وی افزود: تجربه جهانی به این موضوع تاکید دارد که منابع طبیعی نمی تواند به طور خاص محور توسعه قرار گیرد زیرا کشورهای زیادی هستند که منابع طبیعی زیادی دارند ولی توسعه نیافته اند و برعکس آنهم کشورهایی مانند ژاپن هستند که منابع طبیعی زیادی در اختیار ندارند ولی جزء کشورهای توسعه یافته اند.

معاون سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور خاطرنشان کرد: آن چیزی که آموزه های انقلاب اسلامی و سند راه بردی توسعه مقام معظم رهبری به ما آموخته است این است که انسان محور توسعه می باشد، به این معنی که وقتی صحبت از انسان می شود طبیعتا حرف از انسان دانا، عالم، دانشمند و نخبه است، پس باید برای پیشرفت و توسعه استان چراغ دانشگاه شهرکرد پررنگ تر و پرنورتر از گذشته باشد زیرا علم و دانش انسان در کنار حرکت و عمل با سرعت عالمانه و سریع باعث پیشرفت می شود.

پور محمدی یکی از محورهای مهم توسعه استان را ورزش دانست و گفت: به هر دلیلی ورزش در این استان اهمیت پیدا نکرده است. در شهرهای بزرگ نیمی از دوران ورزش صرف ورزش های هوازی می شود ولی در این استان ذاتا دونده و با پشتکار هستند ولی این فعالیت ها باید نظم پیدا کند و سرمایه گذاری صورت گیرد تا این استعدادها به قهرمانان ملی و بین المللی تبدیل شوند.

پورمحمدی در ادامه به پتانسیل هایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: در این استان امکانات بالقوه برای شنا، قایق رانی، سخره نوردی، اسکی و کوهنوردی وجود دارد که همه اینها به صورت خدادادی وجود دارد و باید از آنها برای توسعه استان استفاده کرد.

وی سپس به پتانسیل های استان در زمینه توریسم سلامت اشاره کرد و گفت: این استان مستعد شهرکهای پزشکی است و زمینه برا یتوریسم و کمپ سلامت در نقاط مختلف آن وجود دارد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل های استان در محور معادن اظهار داشت: خوشبختانه در صنعت فولاد پیشرفت های خوبی صورت گرفته است. وی افزود: تدبیر بزرگی که صورت گرفته در زمینه حمل و نقل ریلی استان است که اگر این خط آهن به خوزستان وصل شود استان می تواند بهترین بار انداز برای واردات کشور باشد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج /۵۵۰ الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۵:۵۲

29 Dec 2019