کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خبر داد:

راه اندازی ۵۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی اقتصاد مقاومتی در کشور

9 ارديبهشت 1394 ساعت 22:41

سردار نقدی از راه اندازی ۵۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی اقتصاد مقاومتی در عرصه های تولید قارچ، ورمی کمپوست و ... در دو سال اخیر و ادامه این روند در سال جاری خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار محمدرضا نقدی، در سفر به چهارمحال و بختیاری با تولید کنندگان و صاحبان سرمایه شرکت شهرک های صنعتی استان در شهرکرد دیدار و از نزدیک با مشکلات واحدهای صنعتی این خطه از کشور اسلامی آشنا شد.

سردار نقدی نیز در این دیدار صمیمی، با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور، به آمار ارائه شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استناد کرد و مشکلات اعتباری ۳۴۳ واحد صنعتی و نداشتن بازار محصولات تولیدی ۸۹۸ واحد دیگر را یادآور شد و از طرح های حمایتی برای صنایع خبر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور،با اشاره به مسئله نقدینگی و مشکلات کمبود مواد اولیه برای صنابع، افزود: در حال حاضر همه نقدینگی در دست دولت و بانکها نیست و باید برای تولید و بالابردن رتبه اقتصادی کشور، به هم کمک کنیم و همدل باشیم.

وی افزود: باید مشکلات اقتصادی در واحدهای تولیدی خودمان حل شود و مشکلات نقدینگی حل شدنی است، در این بین همدلی و تفکر بسیجی می تواند مشکلات را حل کند، همانطور که در زمان جنگ ما را پیروز کرد.

وی، از راه اندازی ۵۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی اقتصاد مقاومتی در عرصه های تولید قارچ، ورمی کمپوست و ... در دو سال اخیر و ادامه این روند در سال جاری خبر داد.

سردار نقدی، ۴ محور اصلی حمایت از صنایع را برشمرد و گفت: گسترش صنایع کوچک تبدیلی با اولویت مواد غذایی، راه اندازی صنایع راکد، راه اندازی کلینیک صنعتی به منظور افزایش بهره وری و تولید مواد اولیه به دست خود صنعتگران از مهم ترین محورهای کمک به پیشبرد اقتصادی کشور می باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضفین کشور در این دیدار، بسیج را واسطه ای بین صنعت و مسئولین کشور برای حل مشکلات دانست.

در این دیدار، جمعی از تولید کنندگان به بیان مشکلات اقتصادی کارگاه های صنعتی پرداختند و کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، همکاری نکردن برخی دستگاه های اجرایی و بانکها، مالیات و تأمین اجتماعی، حضور دلالان در صنعت، را از مشکلات موجود مطرح کردند که باعث بالا رفتن سود در تجارت و کاهش سود در تولید و عقب ماندگی صنایع شده است.




انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 22113

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22113/راه-اندازی-۵۰-هزار-واحد-صنعتی-تولیدی-اقتصاد-مقاومتی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir