۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۱۰۲۳

فراهم آوردن زيرساخت هاي مناسب راه خروج از بن بست در شهرستان بن

فرماندار بن فراهم آوردن زيرساخت هاي مناسب را راه خروج از بن بست در شهرستان بن عنوان کرد و گفت: طرح چهارخطه شهرکرد بن داران يکي از زيرساخت ها است.
فراهم آوردن زيرساخت هاي مناسب راه خروج از بن بست در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، کمال اکبريان فرماندار بن در نشست خبري با اصحاب رسانه استان با بيان اينکه شهرستان بن سه درصد از جمعيت استان را شامل شده است گفت: مردم اين شهرستان با تقديم نمودن ۱۵درصد از شهداي استان به انقلاب موجبات شاخص شدن اين شهرستان از نظر پايبندي به ارزش هاي اسلام را شده است.


وي طرح چهارخطه شهرکرد بن داران را پلي ارتباطي ميان شهرستان با ساير استان ها عنوان کرد و گفت: اين طرح جز مصوبات سفر رياست جمهوري بوده و بايد تا پايان فصل کاري فاز دوم آن نيز به بهره برداري برسد.



اکبريان اعتبارات تملک سرمايه شهرستان را ۴ميليارد و دويست ميلون تومان خواند و افزود: عليرغم اين اعتبارات ما توانسته ايم اعتبارات را به بيش از ۳۰ميليارد تومان برسانيم.



فرماندار بن از تخصيص اعتبار ۶ ميليارد تومان در سفر رياست جمهوري خبر داد و گفت : اين اعتبار براي تامين آب شرب و اصلاح شبکه هاي آب رساني و تامين آب مورد نياز زمين هاي کشاورزي اختصاص داده شده است.



وي خاطرنشان کرد: پروژه بن بروجن نيازمند ۳۰۰ميليارد تومان اعتبارات است که ۱۸۰ميليارد تومان از آن برعده دولت است و ۱۲۰ميليارد آن نيز با واگذاري اوراق به بخش خصوصي و با ضمانت دولت تامين خواهد شد و امسال از سوي دولت ۶۰ ميليارد تومان براي اين طرح تخصيص يافته که در صورت تامين اعتبار مورد نياز، اين طرح تا سه سال آينده به بهره برداري مي رسد.


اکبريان از فراهم شدن بستر هاي مناسب براي ايجاد صنايع مادر در شهرستان خبر داد و افزود: عدم شناخت سرمايه گذاران از اين شهرستان و امتيازاتي نظير نزديکي با مرکز استان، ذخاير آبي فراوان و نيروي انساني کار آمد موجب شده است تا هنوز نتوانيم در اين زمينه قدم برداريم.


وي از تاسيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تا پايان سال خبر داد و گفت: به لحاظ تازه تاسيس بودن اين شهرستان و عدم حضور بسياري از ادارات در اين شهرستان مشکلاتي را فراهم آورده است و حضور ادارات در شهرستان عاملي براي روند توسعه اين شهرستان است.


اکبريان تشکيل اتاق فکر و استفاده از نخبگان شهرستاني را عاملي براي پيشرفت دانست و گفت: استفاده از نظرات جوانان تحصيل کرده و صاحب نظر موجب رشد در شهرستان شده است.


فرماندر بن از پيگيري هاي مستمر براي ايجاد مرکز آموزش عالي خبر داد و گفت: در حال حاضر پيگير حضور دانشکده از دانشگاه آزاد اسلامي و يا مرکز آموزش عالي علمي کاربردي در شهرستان هستيم.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۴:۳۰

31 Dec 2019