۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۲۰۹۳۵

گواهینامه «صلاحیت ازدواج» برای مردان اجباری شد

به دنبال افزایش خشونت علیه زنان و همسرکشی در ترکیه، یکی از کمیسیون‌های پارلمان این کشور پیشنهاد کرد برای مردان "گواهینامه صلاحیت ازدواج" صادر شود.
گواهینامه «صلاحیت ازدواج» برای مردان اجباری شد
به گزارش جهانبین نیوز، به دنبال افزایش خشونت علیه زنان و همسرکشی در ترکیه، یکی از کمیسیون‌های پارلمان این کشور پیشنهاد کرد برای مردان "گواهینامه صلاحیت ازدواج" صادر شود.



کابینه ترکیه پیش نویس قانون پیشنهادی از سوی این کمیسیون پارلمان را آغاز کرده است و انتظار می رود پس از تصویب نهایی آن، مردان ترکیه ای مجبور به شرکت در آزمون هایی برای اثبات داشتن صلاحیت ازدواج و تعامل با زنان شوند و در صورت بدرفتاری آنها با همسرانشان، این گواهی نامه از آنها پس گرفته می شود.



این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که هزاران زن ترکیه ای شامگاه شنبه طی تظاهراتی، خشونت علیه زنان را محکوم کردند. کشته شدن یک دانشجوی دختر توسط راننده یک مینی بوس پس از ناکامی در تجاوز به وی و سوزانده شدن جسد زن مذکور توسط راننده، باعث واکنش های فراوانی در ترکیه شده است. همچنین گزارش ها حاکی از افزایش قتل وحشیانه زنان توسط همسران یا نزدیکانشان در ماه‌های اخیر است.



در همین حال روزنامه های مذهبی ترکیه زنان این کشور را متهم کرده اند که با پوشش نامناسب خود، مردان را به تجاوز به خودشان تحریک می کنند. از سوی دیگر روزنامه های لیبرال این کشور، افزایش جرایم قتل علیه زنان را اولین نشانه کاهش "گرایش های اروپایی ترکیه" در سایه حکومت حزب "عدالت و توسعه" و عقبگرد در راستای تبدیل شدن دوباره به یک کشور خاورمیانه‌ای نقض کننده حقوق زنان می‌دانند.



"کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوری خواه مخالف دولت نیز در پیامی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «تفکر تجاوز و خشونت علیه زنان را محکوم می کنیم».

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۵:۳۰

30 Dec 2019