۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۹۳۵۳

فرهادی کار را برای ساختارشکنان سخت کرد

محافل ضد انقلاب همچنان از رأی اعتماد مجلس به محمد فرهادی و انتخاب وی برای وزارت علوم ابراز ناخرسندی می‌کنند.
فرهادی کار را برای ساختارشکنان سخت کرد
به گزارش جهانبین نیوز ،گویانیوز از رسانه‌های ضد انقلاب در این باره نوشت: با رسیدن فرهادی به وزارت علوم فاتحه وعده‌ها برای پایان دادن به اختناق(!؟) خوانده شده زیرا فرهادی می‌گوید، سیاست‌های خود را بر مبنای رهنمودهای نظام و رهبری پیش خواهد برد. این یک عقب‌نشینی است.

این سایت ادامه می‌دهد: گویا این موضوع هنوز کافی نبود که همزمان علی جنتی هم اعلام کرده است تا روزی که او در مقام وزیر این وزارتخانه انجام وظیفه می‌کند هیچ فردی که سابقه همکاری و یا پشتیبانی از «جریان فتنه» را داشته باشد به هیچ وجه اجازه حضور در صحنه‌های فرهنگی کشور را نخواهد داشت. و البته معنای فتنه هم در اینجا شامل همه کسانی می‌شود که با سیاست‌های رژیم مخالفت می‌ورزند.

همچنین علی افشاری از پادوهای مشترک حزب مشارکت و گروهک نهضت آزادی در آمریکا پناهندگی گرفته، در وبسایت خودنویس خاطرنشان کرد: حضور فرهادی به معنای مرحله جدیدی در وزارت علوم است که با عقب‌گرد از فضا و سیاست‌های دوران فرجی دانا شروع می‌شود. آغاز مدیریت فرهادی بر وزارت علوم تفاوت‌های ملموسی با دوران فرجی دانا و سرپرستی‌های جعفر توفیقی و محمد علی نجفی دارد. آنها از جمله افراد نزدیک به معین خطوط قرمز حاکمیت رابه میزان کمی در تصمیم‌گیری‌های خود دخالت می‌دادند اما فرهادی به گفتمان کلاسیک اصلاح‌طلبان و در واقع دیدگاه خط امام تعلق دارد. وی می‌کوشد در چارچوب رعایت خطوط قرمز رهبری کارهایش را جلو ببرد.

پایبندی وی به این مسئله و اعتقاد به نظریه مطلقه ولایت فقیه و همچنین نگاه ایدئولوژیک وی به دانشگاه باعث شد تا رأی بالایی از مجلسی کسب کند که پیش از وی فرجی دانا را استیضاح کرد و همچنین به جعفر میلی منفرد، محمود نیلی احمدآبادی و فخرالدین دانش آشتیانی رأی اعتماد نداد. حتی چهره‌هایی چون الیاس نادران و علیرضا زاکانی در حمایت و موافقت با فرهادی صحبت کردند. دلیل عمده آنها در نگاه مثبت به فرهادی عدم حضور وی در جمع مدیران تندروی مشارکتی به زعم آنان بود.

پادوی گروهک آشوب‌طلب ادامه می‌دهد: فرهادی در جلسه کسب رأی اعتماد با انداختن چفیه، ارادت خود به خامنه‌ای را به صورت نمادین آشکار ساخت. او همچنین از کلید واژه‌ها و مفاهیم مورد توجه رهبری چون تأسیس اتاق‌های نظریه‌پردازی و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی، تنظیم سند تحول آموزش عالی کشور، توسعه پایدار براساس اقتصاد مقاومتی حرکت به سوی الگوی ایرانی- اسلامی دانشگاه و توسعه پایدار علم و فناوری و توجه به مسائل فرهنگی دانشگاه، پژوهش‌های قرآنی و فرهنگ عفاف و حجاب، حرکت جهادی استفاده زیادی کرد و آنها را در برنامه خود برجسته ساخت. او تأکید کرد فتنه را خط قرمز خود می‌داند. برای حاکمیت حضور مدیری منسوب به فتنه سبز قابل قبول نیست.
منبع: جام

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۹:۵۷

15 Jan 2020