کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریادار فدوی:

"تاکتیک‌های غیرقابل پیش‌بینی سپاه" دشمن را وحشت‌زده کرده/ رصد تحرکات دشمن توسط سپاه

2 شهريور 1393 ساعت 7:54

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:ما تحرکات دشمن را به طور دائم رصد می‌کنیم آنها نیز تحرکات ما را زیر نظر دارند و آن چه از لایه‌های گوناگون تحرکات ما، دشمن را برای مواجهه با ما دچار وحشت و استیصال کرده است،تاکتیک‌های غیرقابل پیش‌بینی است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سپاه‌نیوز، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه بازدید از مرکز پشتیبانی تخصصی آماد در استان فارس در جمع فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید محمد اثری‌نژاد از فرماندهان و مسئولان معاونت پشتیبانی ندسا، اظهار داشت: کانون درخشان مجاهدت رزمندگان نیروی دریایی، ایجاد این یقین و باور در ذهن و ساختار محاسباتی دشمن بوده است که قدرتی در ساختار دفاعی دریایی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که جرأت تفکر سلطه‌جویانه و حتی تخیل هرگونه زیاده‌خواهی و تعدی در حوزه خلیج فارس وتنگه هرمز را از مخیله هر دشمن متجاوز، سلطه‌جو و زیاده‌خواهی می‌زداید.

وی افزود: به منظور شکل‌گیری چنین باور و یقینی، سلسله اقدامات و تمهیداتی لازم بود که از دوران دفاع مقدس و جنگ نفتکش‌ها تا رویارویی مستقیم نیروی دریایی سپاه با بزرگ‌ترین مدعی قدرت دریایی در جهان آغاز و تا بهره‌گیری از تجارب و ایفای نقش ویژه در قدرت و توان بازدارندگی در سال‌های اخیر امتداد پیدا کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه برای مقابله با دشمنی در مقیاس نیروی دریایی آمریکا، ایجاد قدرت و توانمندی بازدارندگی مستلزم، اقدامات مؤثر و پشتوانه‌مندی بود، گفت: این اقدامات پشتوانه‌مند با قرار گرفتن سایر قطعات پازل و استراتژی دفاع نامتقارن همچنین روزآمد کردن مدوام تاکتیک‌ها، باور و یقین لازم را در ذهن و محاسبات دشمن ایجاد کرد.

سردار فدوی در ادامه اظهار داشت: همان طور که ما تحرکات دشمن را به طور دائم رصد می‌کنیم، آنها نیز تحرکات ما را زیر نظر دارند و آن چه از لایه‌های گوناگون تحرکات ما، دشمن را برای مواجهه با ما دچار وحشت و استیصال کرده است، اقدامات پشتوانه‌مند، تاکتیک‌های غیرقابل پیش‌بینی، توجه به عکس‌العمل‌های متهورانه و ناتوان کردن دشمن در محاسبه دامنه خسارات و برآورد میزان تلفات مادی و انسانی در عملیاتی شدن این اقدامات، تاکتیک‌ها و عکس‌العمل‌ها است.

وی ادامه داد: هر بخشی از سپاه علاوه بر مأموریت‌های تخصصی، رسالت عمومی و ذاتی پاسداری را نیز بر عهده دارد که آن اجرای نقش و مأموریت مؤثر در هر جا و در هر محوری است که صیانت از انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری مأموریت تخصصی سپاه در دریا، محور توجه و تمرکز نیروی دریایی سپاه است و با همان قدرت و صلابتی که این مأموریت تخصصی را دنبال کرده و خواهیم کرد، رسالت عمومی پاسداری را نیز پی می‌گیریم.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 17135

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17135/تاکتیک-های-غیرقابل-پیش-بینی-سپاه-دشمن-وحشت-زده-کرده-رصد-تحرکات-توسط

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir