کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه شهرکرد:

باالقای اعتماد عمومی به آمریکا تحریم ها شکسته نمی شود

24 مرداد 1393 ساعت 16:24

تلاش برای ایجاد اعتماد عمومی به آمریکا که از سوی برخی القا می‎شود و سعی دارند به گونه ای جلوه کنند که باب رفاقت با آمریکا منجر به شکسته شدن تحریم‌ها می‎شود، غفلت از دشمنی دیرینه آمریکاست.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332، اظهار کرد: این کودتا از سوی آمریکایی‌ها و با هدف بازگرداندن شاه به قدرت طراحی شد و بنا بر دو علت مهم نتیجه داد.

وی افزود: کنار زدن جریان مذهبی مرجعیت و تلاش برای جدایی دین از سیاست و اعتماد بی‌جا به آمریکا این دو علت مهم به شمار می‎رود.

نکونام با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچگاه قابل اعتماد نبودند، تصریح کرد: تلاش برای ایجاد اعتماد عمومی به آمریکا که از سوی برخی القا می‎شود و سعی می‌کنند به گونه ای جلوه کنند که باب رفاقت با آمریکا منجر به شکسته شدن تحریم‌ها می‎شود، از این موضوع غافل هستند وباید بدانند دشمنی آمریکا با ملت ایران دشمنی دیرینه است .

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: مذاکره برای انرژی هسته ای به گونه ای باشد که فرسایشی نشود و به فرمایشات مقام معظم رهبری به نحو کامل توجه و عمل شود.

نکونام با گرامیداشت 30 مرداد، روز جهانی مسجد، اظها کرد: مسجد جایگاه ویژه ای دارد و باید به پرورش ذهن بپردازد و از مسائل حاشیه ای به دور باشد.

وی افزود: مسجد باید مکانی برای رشد جوانان متعهد و مستعد باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه از تشییع پیکر سه شهید گمنام در استان خبر داد و گفت: یکی از این شهیدان در شهرکرد و دو تن دیگر در شهر نقنه خاکسپاری می‎شوند.

نکونام در خطبه اول نیز با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی افزود: تجاوز به حقوق دیگران در دین اسلام ممنوع اعلام شده و مومنان و مسلمانان باید به این موضوع در مراودات اجتماعی خود توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 16970

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/16970/باالقای-اعتماد-عمومی-آمریکا-تحریم-شکسته-نمی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir